Odpověděl/a – 7.duben 13:27
Nejezdíte náhodou časté krátké trasy? Na to bych řešení měl. Perner.
Odpověděl/a – 9.duben 11:44
Nejezdíte náhodou časté krátké trasy? Na to bych řešení měl.
Perner.
Doplňuji:
Pro Rommart. Vypadá to, že můžete mít stejnou závadu, kterou jsem já
řešil 2 roky a byl jsem nakonec ve 2 servisech, z toho v jednom
autorizovaném (Opel/Chevrolet – Autoavars), kde to „mechanici“ trápili
přes 2 měsíce a stejně neopravili a také jsem nezaplatil. Vyjádření
výrobce: zakarbonovaný motor, nutné celý rozebrat a vyčistit, cca
15 000,– Kč. Našel jsem po dlouhých internetových zkoumáních jiné,
relativně levné, řešení a u mé závady se osvědčilo na 100%, auto se
chová jako nové.
Problém byl v zakarbonovaných sacích ventilech, kde se nahromaděný karbon
(vnikající při krátkých jízdách při používání neaditivovaných
benzinů) chová při startu jako houba a nasákne do sebe počáteční
startovací benzín a tím ztěžuje startování. Následně po nastartování
a přidání plynu se benzín naopak rychle z té houby uvolňuje do válců a
nastává zahlcení svíček, tj. vynechávání zapálení a s tím
způsobené problémy s jízdou. Po ohřátí motoru se to neprojevuje.
Pro mne bylo řešením použít čistič benzinových motorů BG K44 spolu
s aditivovaným benzinem (např. Verva 100, Verva 95 se již neprodává).
Čistič je podle návodu na cca 70L benzinu, a má se pro intenzivní
vyčištění celého motoru vše vyjet pokud možno na dlouhých trasách a
používat často plný výkon motoru. Mě to pomohlo už po 200 km a byl jsem
bez závady. Teď používám jen aditivovaný benzin, nebo používám do
normálního VIF Super Benzin Aditiv, který jsem koupil spolu s čističem od
OLEJACEK.CZ. Jsem půl roku bez závady.
Informace mohu doplnit na tomas.perner@vtusp.cz ,
nebo tel 724 325 660. Mám k tomu spoustu literatury a testů a informací
o benzinech.
Perner.