Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.březen 17:38

Z wikipédie:
"Nejdůležitějším poutním místem je Kába, kostkovitá budova bez oken, která byla dle islámského pojetí poprvé vybudována prorokem Adamem a poté znovu prorokem Abrahámem. Je historicky potvrzeno, že Kába již v předislámských dobách byla centrální svatyní arabských kmenů v okolí. V jejím jihozápadním rohu se nachází černý kámen – pravděpodobně se jedná meteorit, který dle pojetí proroka Abrahama pochází od archanděla Gabriela.

Islám převzal kult uctívání černého meteoritického kamene v Kábě z staroarabského náboženství, stejně jako pouť do Mekky. Přikázání islámu k rituální čistotě (tahára) má původ v přikázáních staroarabského náboženství.

Nemuslimové mají vstup do Mekky co nejpřísněji zakázán. Z původní obavy, že by předislámský polyteistický kult mohl být u Káby znovu oživen, vzešlo přání, že svatá města by neměla být zneuctěna nevěřícími. "
Tu nejde v skutočnosti o modlenie ku kameňu ako kusu nerastu, ale o to, čo kameň symbolyzuje. Kameň je pre svoj nepozemský pôvod vlastne symbol viery, symbol Života, symbol zrodu vyvolených Bohom, neskôr, po vzniku islámu, vyvolených Aláhom.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.březen 17:46

Z wikipédie:
"Nejdůležitějším poutním místem je Kába, kostkovitá budova bez oken, která byla dle islámského pojetí poprvé vybudována prorokem Adamem a poté znovu prorokem Abrahámem. Je historicky potvrzeno, že Kába již v předislámských dobách byla centrální svatyní arabských kmenů v okolí. V jejím jihozápadním rohu se nachází černý kámen – pravděpodobně se jedná meteorit, který dle pojetí proroka Abrahama pochází od archanděla Gabriela.

Islám převzal kult uctívání černého meteoritického kamene v Kábě z staroarabského náboženství, stejně jako pouť do Mekky. Přikázání islámu k rituální čistotě (tahára) má původ v přikázáních staroarabského náboženství.

Nemuslimové mají vstup do Mekky co nejpřísněji zakázán. Z původní obavy, že by předislámský polyteistický kult mohl být u Káby znovu oživen, vzešlo přání, že svatá města by neměla být zneuctěna nevěřícími. "
Tu nejde v skutočnosti o modlenie ku kameňu ako kusu nerastu, ale o to, čo kameň symbolyzuje. Kameň je pre svoj nepozemský pôvod vlastne symbol viery, symbol Života, symbol zrodu vyvolených Bohom, neskôr, po vzniku islámu, vyvolených Aláhom.
Doplňuji:
pokračovanie v diskusii