Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.leden 10:20

Nevím jak je tomu u dopravních letadel, ale vojenská i sportovní letadla používají signalizaci viz Mosoj. Pozemní personál v takovém případě signalizuje pilotovi pomocí světel nebo praporků nebo signálních plachet přímo na přistávací ploše.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.leden 11:31

Nevím jak je tomu u dopravních letadel, ale vojenská i sportovní letadla používají signalizaci viz Mosoj. Pozemní personál v takovém případě signalizuje pilotovi pomocí světel nebo praporků nebo signálních plachet přímo na přistávací ploše.
Doplňuji:
Informace od kamaráda, který letal skoro na všem:

U vojenských letadel je zaveden systém signalizace pomocí pohybu křídel, světlic, polohových nebo signálních světel. Země odpovídá světlicemi, praporky, světly, signalizačném téčkem na prahu přistávací dráhy. Jsou to dva pruhy látky, které se přes sebe různě pokládají, jejich vzájemná poloha má pro pilota různý význam. Všechny tyto signály se používají nejenom v případě ztráty radiového spojení a zejména v případě radiového klidu.

U dopravních letadel znamená průlet mimo osu dráhy se současným máváním křídel „Ztatil jsem spojení“. Průlet v ose dráhy se současným máváním křídel znamená „Ztratil jsem spojení, potřebuji přistát“. Země odpovídá zeleným trvalým světlem „Přistání povoleno“. Přerušované zelené světlo znamená „Přistání povoleno“, počet zelených záblesků určuje pilotovi kolik okruhů musí ještě před přistáním obletět. Červené světlo „Přistání zakázáno“.

Kromě nouzové signalizace za letu je zaveden i nouzový systém signalizace na zemi, kdy pilot signalizuje pohybem směrovky.