Odpověděl/a – 2.listopad 18:23
Mě by zajímalo například, proč si učitelky stěžujou na hloupé žáky. Jo? Je to jasné, na co se ptám? Přitom školství obecně, /- jak se dřív před stO lety říkalo, škola hrou -\ nedokáže žáky zaujmout učivem. Jak probíhá prosím vás takové učivo? Vždyť prostředků jak jich dosáhnout a zkrotit je, těch prostředků je dost. Je to v lidském úsilí se něčemu naučit. A kdo by se měl nejvíc učit od žáků, jsou učitelé, nepotažmo a nevlastně celé školství. To zastarává ve svých konceptech bodování. Čím mě učitelé dnes urazili? Dobou temna. Víte, že deváťáci musí vystřihovat nesmyslné papírové krabičky, lepit je, a do nich vkládat míček, aby se podívali, jak vypadá zatmnění měsíce? Na místo toho, aby školy šly s dobou, používaly dnešní školní pomůcky, jako je třeba free PC program, spolu s dataprojektory, namísto toho zcela funkční a nepoužívané počítače prodávají za 3000,– komukoliv do ruky. Koho a čím chcete prosím vás učit, pane bože? Chápete, že deváťák má jiné zájmy a jiné rozhledy? Víte to, že proboha žřivýho, že nechce mít před sebou písátko z hliny, ořezanou tuhu, ale že pokroku podlehly i živiny člověka? Že vystřihování, pane bože, patří do školky v pěti letech? To je vám všem málo tato jasná otázka a je vám tak zatěžko na ni kliknout? Co lidi zajímá? Prosím vás, někdo chce levné brambory, ale tento uživatel se ptá Kdo může ovlivnit co se povinně učí na školách ? Prosím vás, kdo to tedy ovlivňuje? Maminky v práci, snad váš zvolený zastupitel? Jak můžete chtít zabránit žáku v nezúčastněném prohlížení chytrého telefonu, když na něj jdete středověkou studií? Byli jste někdy na školení a dokázali jste se natolik soustředit, abyste z dlouhého nudného povídání neusnuli? Já na školení byl a usnul jsem. Ale měl jsem vedle sebe notebook který školení nahrával a mnohé si díky tomu pamatuji. Tak ještě jednou, Kdo může ovlivnit, co a jak se do budoucna bude učit na školách? Nebo čas dětí je zadarmo? Proboha, vždyť se píše rok 2014.
Odpověděl/a – 2.listopad 18:58
Mě by zajímalo například, proč si učitelky stěžujou na hloupé
žáky. Jo? Je to jasné, na co se ptám? Přitom školství obecně, /- jak se
dřív před stO lety říkalo, škola hrou -\ nedokáže žáky zaujmout
učivem. Jak probíhá prosím vás takové učivo? Vždyť prostředků jak
jich dosáhnout a zkrotit je, těch prostředků je dost. Je to v lidském
úsilí se něčemu naučit. A kdo by se měl nejvíc učit od žáků, jsou
učitelé, nepotažmo a nevlastně celé školství. To zastarává ve svých
konceptech bodování. Čím mě učitelé dnes urazili? Dobou temna. Víte, že
deváťáci musí vystřihovat nesmyslné papírové krabičky, lepit je, a do
nich vkládat míček, aby se podívali, jak vypadá zatmnění měsíce? Na
místo toho, aby školy šly s dobou, používaly dnešní školní pomůcky,
jako je třeba free PC program, spolu s dataprojektory, namísto toho zcela
funkční a nepoužívané počítače prodávají za 3000,– komukoliv do
ruky. Koho a čím chcete prosím vás učit, pane bože? Chápete, že
deváťák má jiné zájmy a jiné rozhledy? Víte to, že proboha žřivýho,
že nechce mít před sebou písátko z hliny, ořezanou tuhu, ale že pokroku
podlehly i živiny člověka? Že vystřihování, pane bože, patří do
školky v pěti letech? To je vám všem málo tato jasná otázka a je vám
tak zatěžko na ni kliknout? Co lidi zajímá? Prosím vás, někdo chce levné
brambory, ale tento uživatel se ptá Kdo může ovlivnit co se povinně učí
na školách ? Prosím vás, kdo to tedy ovlivňuje? Maminky v práci, snad
váš zvolený zastupitel? Jak můžete chtít zabránit žáku
v nezúčastněném prohlížení chytrého telefonu, když na něj jdete
středověkou studií? Byli jste někdy na školení a dokázali jste se natolik
soustředit, abyste z dlouhého nudného povídání neusnuli? Já na školení
byl a usnul jsem. Ale měl jsem vedle sebe notebook který školení nahrával a
mnohé si díky tomu pamatuji. Tak ještě jednou, Kdo může ovlivnit, co a jak
se do budoucna bude učit na školách? Nebo čas dětí je zadarmo? Proboha,
vždyť se píše rok 2014.
Doplňuji:
Omlouvám se za doplnění a pardon. Kdysi by za študýrum dali hodně. Já
bych nedal nic, protože mám tu výsadu jako mnozí přispěvatelé, že
vzdělávání stojí tolik, co platba za Internet. Záleží na každém, jak s
(zatím) informacemi zdarma, naloží. Zatím funguje přístup k datů všem.
Díky jim jsem objevil své nedokonalosti, chyby a omyly. Navíc mohu
každodenně získávat přehled.
Nesoudím a nikdy jsem neodsuzoval nikoho na základě toho, že ten neumí
počítat, ten není češtinář. Já jsem vyučen. No a co? Smazal ze mě
proto někdo rozum, moje lidství, nějaký král, prezident, bůh nebo
víla?
Vzpomene si někdo na téma zrušení tvrdého a měkkého i/y, kdy před lety
probíhala diskuze z řad odborníků? Už asi ne, už to přešlo.
Samozřejmě, že jsem rád, že do internetové televize promluví česky
černošský viceprezident zdravotnictví, v Česku studoval v 80tých letech
a tímto argumentem se omluvil. Já mu rozuměl a nic mu nevyčítal. Ten pán
černoch má jinou práci, než objevovat češtinu, podobně jako já, který
je výrobním prostředkem pro zisk nějakého vládce firmy. On přesto sdělil
hodně důležitých problémů, jak tam v Africe zápasí s ebolou. Není
snad důležitější, aby lidé porozuměli ptajícího se člověka, nebo
rozumnému psu který vrtí ocasem, přesto že česky neštěká?