Odpověděl/a – 24.říjen 9:43
Jestliže takové rychlosti dosáhneš náhodně (bez zásahu do konstrikce
moto, např. někde z kopce), nikdo to řešit nebude (samozřejmě, pokud
nespácháš přestupek).
Pokud ale sáhneš do konstrukčních prvků – abys omezení rychlosti
odstranil, policie to řešit bude – takové vozidlo není způsobilé
k provozu na veřejných komunikacích (mohlo by to být ´odměněno´ až
50.000,– Kč pokuty a zákazem řízení až na 2 roky)…
😉
Odpověděl/a – 24.říjen 10:16
Jestliže takové rychlosti dosáhneš náhodně (bez zásahu do konstrikce
moto, např. někde z kopce), nikdo to řešit nebude (samozřejmě, pokud
nespácháš přestupek).
Pokud ale sáhneš do konstrukčních prvků – abys omezení rychlosti
odstranil, policie to řešit bude – takové vozidlo není způsobilé
k provozu na veřejných komunikacích (mohlo by to být ´odměněno´ až
50.000,– Kč pokuty a zákazem řízení až na 2 roky)…
😉
Doplňuji:
Cukrar → Milane, já svou odpověď rozdělil do dvou vět*).
První se týkala překročení konstrukční rychlosti – a v hodnocení
tohoto se, v zásadě, shodneme.
Druhá se ale týkala takového zásahu do konstrukce**), který umožní
konstrukční rychlost překračovat ´běžně´ – a to pak, podle
´závažnosti´ zásahu platí až to, co jsem napsal (jistě, napsal jsem
´max.´, taky jsem uvedl, že „až“ 😉 ). A samozřejmě takové postihy
nemůže udělit PČR přímo, ale může dát podnět.
___
*) zřejmě jsem tento fakt nedostatečně znázornil
**) v mnoha případech to není složité, ale z omezení konstrukční
rychlosti (motor-převodovka) vyplývá i ´zjednodušení´ dalších prvků
(podvozek, brzdy, pneu…), takže formulace „tak závažným způsobem, že
bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu“ může být
naplněna
😉