Odpověděl/a – 17.říjen 15:40
Ta otázka je naprosto smysl postrádající…
😉
Zkus ji v Doplnění položit jednodušeji (resp. o co přesně ti jde).
___
A já se ti pokusím vysvětlit, proč se ptáš ´blbě´.
Teoreticky stačí vzít do výpočtu výkon motoru (minus nějaké ty ztráty
způsobené hlavně prostředím – tření atd.) a adhezi a spočítáš
zrychlení, kterého s nějakým nákladem budeš schopen dosáhnout (nebo,
např. mezní hodnotu stoupání).
V praxi ještě musíš vzít v úvahu průběh výkonu (točivého momentu)
v závislosti na otáčkách motoru a k tomu, případně, způsob
zpřevodování.
Nebo jinak – po rovině ti stačí i minimální výkon (větší, než jsou
ztráty) k dosažení minimálního zrychlení s ´libovolně´ vysokou
hmotností.
😉
Odpověděl/a – 17.říjen 16:14
Ta otázka je naprosto smysl postrádající…
😉
Zkus ji v Doplnění položit jednodušeji (resp. o co přesně ti jde).
___
A já se ti pokusím vysvětlit, proč se ptáš ´blbě´.
Teoreticky stačí vzít do výpočtu výkon motoru (minus nějaké ty ztráty
způsobené hlavně prostředím – tření atd.) a adhezi a spočítáš
zrychlení, kterého s nějakým nákladem budeš schopen dosáhnout (nebo,
např. mezní hodnotu stoupání).
V praxi ještě musíš vzít v úvahu průběh výkonu (točivého momentu)
v závislosti na otáčkách motoru a k tomu, případně, způsob
zpřevodování.
Nebo jinak – po rovině ti stačí i minimální výkon (větší, než jsou
ztráty) k dosažení minimálního zrychlení s ´libovolně´ vysokou
hmotností.
😉
Doplňuji:
Ne, nepomůže – viz poslední věta mé předešlé odpovědi. Naprosto
totiž chybí podmínky, za nichž bys náklad ´chtěl´ táhnout.
Ale pokud se ptáš na konkrétní vozidlo, koukni do techničáku – tam jsou
maximální hodnoty (homologované) hmotností uvedeny (náklad,
návěs/přívěs…).