Odpověděl/a – 9.květen 10:36
Není to tak jednoduché.
„Oko za oko“ je zásada známá již z Chamurappiho zákoníku, nejstaršího dochovaného zákoníku světa vzniklého v Babylónii před téměř 3800 lety.
Stejně tak ji převzal hebrejský starý zákon. Židé brali tato slova, jako příměr, prioncip přiměřenosti. Nemělo by jít o „krevní mstu“, ale o spravedlivý trest vyměřený veřejně.
Pokud budeme brát doslava a utratíme někomu oko za to, co vám udělal , jde o jakousi krevní mstu. Mohla by pokračovat donekonečna. Kdy by se trestání zastavilo? Slepí by přicházeli o oči? Pachatel nemá zůstat bez potrestání.,
Takže o vině by měl rozhodnout nestranný soud. Zvolit trest tak, že přihlédne k přímé škodě či újmě, bolesti, léčení, trvalým následkům atd. .
Spravedlnost je jen jedna, nelze ji podplait na rozdíl od soudce. Bohužel. . Pachatel se nebojí vlastního svědomí, ale soudu, takže často dělá vše pro to, aby nebyl. dopaden.
Lidská nevědomost a její rodné sestry hloupost a zaujatost jsou sice nesmrtelné, ale záleží na všech, zda je nechají mluvit. Jenže jaký je morální obraz naší současné společnosti ?
Odpověděl/a – 27.červenec 18:03
Není to tak jednoduché.
„Oko za oko“ je zásada známá již z Chamurappiho zákoníku, nejstaršího dochovaného zákoníku světa vzniklého v Babylónii před téměř 3800 lety.
Stejně tak ji převzal hebrejský starý zákon. Židé brali tato slova, jako příměr, prioncip přiměřenosti. Nemělo by jít o „krevní mstu“, ale o spravedlivý trest vyměřený veřejně.
Pokud budeme brát doslava a utratíme někomu oko za to, co vám udělal , jde o jakousi krevní mstu. Mohla by pokračovat donekonečna. Kdy by se trestání zastavilo? Slepí by přicházeli o oči? Pachatel nemá zůstat bez potrestání.,
Takže o vině by měl rozhodnout nestranný soud. Zvolit trest tak, že přihlédne k přímé škodě či újmě, bolesti, léčení, trvalým následkům atd. .
Spravedlnost je jen jedna, nelze ji podplait na rozdíl od soudce. Bohužel. . Pachatel se nebojí vlastního svědomí, ale soudu, takže často dělá vše pro to, aby nebyl. dopaden.
Lidská nevědomost a její rodné sestry hloupost a zaujatost jsou sice
nesmrtelné, ale záleží na všech, zda je nechají mluvit. Jenže jaký je
morální obraz naší současné společnosti ?
Doplňuji:
Upraveno dle http://m.rozhlas.cz/nabozenstvi/salom/_zprava/523058