Odpověděl/a – 1.duben 8:53
Důvod k povolení šroubů je – při nabíjení se uvolňuje vodík a kyslík. (elektrolýza vody) Pokud nebude mít kam plyn unikat, může se akumulátor roztrhnout. Pohybovat se kolem akumulátoru s ohněm = nebezpečí výbuchu. Proto se taky akumulátory nabíjejí ve větraných místnostech. Při nabíjení slabým proudem, např.nabíjení alternátorem během jízdy, toto nebezpečí nehrozí, plyn stačí unikat odvětrávacími otvůrky v zátkách.
Odpověděl/a – 1.duben 22:07
Důvod k povolení šroubů je – při nabíjení se uvolňuje vodík a
kyslík. (elektrolýza vody) Pokud nebude mít kam plyn unikat, může se
akumulátor roztrhnout. Pohybovat se kolem akumulátoru s ohněm = nebezpečí
výbuchu. Proto se taky akumulátory nabíjejí ve větraných místnostech.
Při nabíjení slabým proudem, např.nabíjení alternátorem během jízdy,
toto nebezpečí nehrozí, plyn stačí unikat odvětrávacími otvůrky
v zátkách.
Doplňuji:
Složitější je to u hermeticky uzavřených akumulátorů,které nemají
otvory se zátkou. (např s gelovým elektrolytem) Tyto aku mají přetlakový
ventil a dobíjecí napětí nesmí převyšovat hodnotu napětí při kterém
by docházelo k plynování. Takto např.dobíjí alternátor – má nízké
nabíjecí napětí. Nabíjení alternátorem nelze porovnávat s nabíjením
nabíječkou. A jedna rada – při ukončení nabíjení, se musí nejdříve
odpojit nabíječka od sítě a teprve potom od baterie.Pokud se to dělá
opačně, hrozí nebezpečí výbuchu,zejména u aku s otevřenými
zátkami.