Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.duben 8:53

Důvod k povolení šroubů je – při nabíjení se uvolňuje vodík a kyslík. (elektrolýza vody) Pokud nebude mít kam plyn unikat, může se akumulátor roztrhnout. Pohybovat se kolem akumulátoru s ohněm = nebezpečí výbuchu. Proto se taky akumulátory nabíjejí ve větraných místnostech. Při nabíjení slabým proudem, např.nabíjení alternátorem během jízdy, toto nebezpečí nehrozí, plyn stačí unikat odvětrávacími otvůrky v zátkách.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.duben 22:07

Důvod k povolení šroubů je – při nabíjení se uvolňuje vodík a kyslík. (elektrolýza vody) Pokud nebude mít kam plyn unikat, může se akumulátor roztrhnout. Pohybovat se kolem akumulátoru s ohněm = nebezpečí výbuchu. Proto se taky akumulátory nabíjejí ve větraných místnostech. Při nabíjení slabým proudem, např.nabíjení alternátorem během jízdy, toto nebezpečí nehrozí, plyn stačí unikat odvětrávacími otvůrky v zátkách.
Doplňuji:
Složitější je to u hermeticky uzavřených akumulátorů,které nemají otvory se zátkou. (např s gelovým elektrolytem) Tyto aku mají přetlakový ventil a dobíjecí napětí nesmí převyšovat hodnotu napětí při kterém by docházelo k plynování. Takto např.dobíjí alternátor – má nízké nabíjecí napětí. Nabíjení alternátorem nelze porovnávat s nabíjením nabíječkou. A jedna rada – při ukončení nabíjení, se musí nejdříve odpojit nabíječka od sítě a teprve potom od baterie.Pokud se to dělá opačně, hrozí nebezpečí výbuchu,zejména u aku s otevřenými zátkami.