Odpověděl/a – 5.únor 0:16
Nějak tak podobně mají organizovánu dopravu na Kubě. Jezdí se i na
korbách nenaložených nákladních aut a rovněž je povinnost vzít do
osobního vozu pasažéra, pokud vozidlo není plně obsazeno.
Možná by nebylo od věci kdyby si tazatel zmíněný model ověřil na
místě.
Jde o podobnou úvahu, která se zabývá tématem proč by neměli mít
všichni stejné platy nebo o vhodnostit umístění nájemníků do bydel
všem, kteří si přisvojují nadměrnou obytnou plochu. Bolaku, to už tady
všechno přece bylo a nedopadlo to nejlépe, stejně jako nyní kapitalismus,
který už byť z jiných důvodů, také dojíždí kamsi ke konečné.
Přiznávám, že se na „nové zřízení“ vůbec netěším a doufám, že
se nástupu nové éry nedožiji.
Odpověděl/a – 5.únor 14:25
Nějak tak podobně mají organizovánu dopravu na Kubě. Jezdí se i na
korbách nenaložených nákladních aut a rovněž je povinnost vzít do
osobního vozu pasažéra, pokud vozidlo není plně obsazeno.
Možná by nebylo od věci kdyby si tazatel zmíněný model ověřil na
místě.
Jde o podobnou úvahu, která se zabývá tématem proč by neměli mít
všichni stejné platy nebo o vhodnostit umístění nájemníků do bydel
všem, kteří si přisvojují nadměrnou obytnou plochu. Bolaku, to už tady
všechno přece bylo a nedopadlo to nejlépe, stejně jako nyní kapitalismus,
který už byť z jiných důvodů, také dojíždí kamsi ke konečné.
Přiznávám, že se na „nové zřízení“ vůbec netěším a doufám, že
se nástupu nové éry nedožiji.
Doplňuji:
Hlavní problém spatřuji ve skutečnosti, že by si lidé tohoto „daru“
rychle přestali vážit. Tento názor potvrzuje poznatek z doby před
revolucí. U nás na sídlišti stojí v řadě za sebou čtyřpodlažní domy
každý se 36-ti byty. Původně byla polovina družstevníků a zbytek tzv.
státní. Postupně bylo možno spatřit rozdíl mezi domy v jiném
vlastnictví. Družstevníci si pečlivě opečovávali svůj dům i okolí,
kdežto společný majetek byl denně devastován a většina nájemníků si
možnosti bydlet skoro za hubičku vůbec nevážila a nebo jejich péče
končila u dveří do bytu.
Proto naprosto skepticky odhaduji stav, kdy by doprava byla zadarmo, na
chování cestujících nikdo nedohlížel a řada cestujících by
k dopravním prostředkům projevovala stejný vztah, jako téměř k dekretem
přiděleným státním bytům.