Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.září 13:17

ta vrtule vepředu nedrží letadlo ve vzduchu, ale žene ho dopředu. Křídla jsou tvarována tak, aby vzuch, který zepředu na křídlo naráží se rozděloval tak, že více vzduchu proudí pod křídlo, čímž tam vzniká přetlak, který letadlo drží ve vzduchu. Nevím ale jestli je to pro tebe dost laicky.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.září 12:30

ta vrtule vepředu nedrží letadlo ve vzduchu, ale žene ho dopředu. Křídla jsou tvarována tak, aby vzuch, který zepředu na křídlo naráží se rozděloval tak, že více vzduchu proudí pod křídlo, čímž tam vzniká přetlak, který letadlo drží ve vzduchu. Nevím ale jestli je to pro tebe dost laicky.
Doplňuji:
souhlasím s Dochym, dokonce je i spousta letadel, které nemají spodní plochu křídla kratší než horní. Tvar křídla je odvislý od rychlosti, které letadlo dosahuje a od zatěžování křídla v různých směrech. Obecně platí pouze, že křídlo vyváří pod sebou vyšší tlak, který pak křídlo zvedá směrem nahoru. Pro jednoduché vysvětlení a pochopení je pohyb plochého tělesa ve vodě vhodný, pokud je správně chápáno, že voda je jiné prostředí a nemůže se stlačovat, nebo rozpínat. http://lu.fme­.vutbr.cz/uceb­nice/opory/con­struction.php#12­.1