Odpověděl/a – 2.červenec 15:10
Nehody nezpůsobují stará, technicky špatná vozidla, ale lidé a zejména
mladí nevyježdění lidé.
Nejezdím moc často, občas po městě a každý rok na chalupu a do okresního
města nakoupit potraviny neb ve vsi je jen omezený sortiment.
Občas je auto skutečně potřeba, anebo je třeba myslet na lidi, kteří
mají špatné spojení do práce a proto jezdí autem. Bohužel se u nás auta
hodně rozmnožila, kdejaký podnikatel jezdí autem jen proto, že to líp
vypadá, ikdyž ve špičce mu jízda autem trvá mnohem déle než MHD.
Ale je sprosté vůči chudým lidem, kteří jsou rádi, že si mohli pořídit
aspoň starší auto, když na nové nemají peníze, aby platili technickou
prohlídku každý rok, zatímco ti bohatší, kteří mají třeba 3 auta
v rodině a tím zamořují prostředí mnohem víc, byli od této povinnosti
oproštěni. A většinou mají další auta pro své děti, které na našich
silnicích mnohem častěji havarují, když se chtějí před spolujezdci
předvést, že umí řídit silné nové auto neohlížeje se na povolenou
nejvyšší rychlost. Jen ve zprávách je takových případů plno. Vstup do
Evropské unie nám byl čert dlužný, lidi se to odhlasovali, aniž věděli,
do čeho se hrnou. Ale proč na to mají stále doplácet jen chudší vrstvy
obyvatelstva nechápu
Odpověděl/a – 2.červenec 15:27
Nehody nezpůsobují stará, technicky špatná vozidla, ale lidé a zejména
mladí nevyježdění lidé.
Nejezdím moc často, občas po městě a každý rok na chalupu a do okresního
města nakoupit potraviny neb ve vsi je jen omezený sortiment.
Občas je auto skutečně potřeba, anebo je třeba myslet na lidi, kteří
mají špatné spojení do práce a proto jezdí autem. Bohužel se u nás auta
hodně rozmnožila, kdejaký podnikatel jezdí autem jen proto, že to líp
vypadá, ikdyž ve špičce mu jízda autem trvá mnohem déle než MHD.
Ale je sprosté vůči chudým lidem, kteří jsou rádi, že si mohli pořídit
aspoň starší auto, když na nové nemají peníze, aby platili technickou
prohlídku každý rok, zatímco ti bohatší, kteří mají třeba 3 auta
v rodině a tím zamořují prostředí mnohem víc, byli od této povinnosti
oproštěni. A většinou mají další auta pro své děti, které na našich
silnicích mnohem častěji havarují, když se chtějí před spolujezdci
předvést, že umí řídit silné nové auto neohlížeje se na povolenou
nejvyšší rychlost. Jen ve zprávách je takových případů plno. Vstup do
Evropské unie nám byl čert dlužný, lidi se to odhlasovali, aniž věděli,
do čeho se hrnou. Ale proč na to mají stále doplácet jen chudší vrstvy
obyvatelstva nechápu
Doplňuji:
ad huxa – vůbec nechápu tvoji úvahu o pravidelných testech na
řidičák. My, vyježdění několik desítek let bez nehody, již jezdíme
automaticky, stačíme sledovat všechny značky, dáváme přednost v jízdě
tam kde máme, při jízdě máme oči kolem hlavy, abychom nezpůsobili nehodu
nebo předešli nehodě z viny druhého. Všechny předpisy máme za ta léta
v malíčku.
Toto se nedá říct o mladých lidech, kteří ještě neumí za volantem
všechno stíhat, přehlížejí značky a nestihnou jim věnovat pozornost,
stačí se soustředit se jen na samotnou jízdu, nedávají přednost,
nedodržují předepsanou rychlost a pak často havarují, a způsobí zranění
nebo smrt jiným nevinným řidičům.