Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.leden 18:34

Dle novelizace zásad přijímacího řízení z r. 2008 lze při průměru 1,5 – 2,5 přijmout na střední školy i bez přijímacích zkoušek (pokud si to jmenovitá škola stanoví). – viz odkaz ve zdroji.
Sice máme více škol, než studentů, takže se projevuje jistá konkurenční benevolence a školy se o uchazeče přetahují, ale matematický předmět s hodnocením 5 – odpovídá slovnímu „neprospěl“ (čili, de facto propadl).

ad Alesh – víceletá gymnazia zajišťují i základní vzdělání I. a II. stupně.
S jistou nadsázkou by se dalo říci, že soukromé školy za prachy přijmou téměř každého, ale s 5, bych možná zvažoval dotáhnout gympl do maturity a pak zkusit nějakou nástavbu, s maturitou se už snáze doplňuje odborné vzdělání.
To, že gymnazia bývají obecně náročnější, nemá na výsledné hodnocení zásadní vliv, naopak se očekává vyšší úroveň od absolventů a má-li někdo 5, asi by byl slabší i na klasické ZŠ.
P.S. Pro dobré a úspěšné programátory by měla být matika královskou disciplínou. Ti, co nemají technické a matematické nadání obvykle směřují na humanitní obory.

Zdroj: http://www.msmt.cz/vzdelavani/k-novemu-zpusobu-prijimaciho-rizeni-rijen-2008?highlightWords=stupnice+zn%C3%A1mek

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.leden 18:51

Dle novelizace zásad přijímacího řízení z r. 2008 lze při průměru 1,5 – 2,5 přijmout na střední školy i bez přijímacích zkoušek (pokud si to jmenovitá škola stanoví). – viz odkaz ve zdroji.
Sice máme více škol, než studentů, takže se projevuje jistá konkurenční benevolence a školy se o uchazeče přetahují, ale matematický předmět s hodnocením 5 – odpovídá slovnímu „neprospěl“ (čili, de facto propadl).

ad Alesh – víceletá gymnazia zajišťují i základní vzdělání I. a II. stupně.
S jistou nadsázkou by se dalo říci, že soukromé školy za prachy přijmou téměř každého, ale s 5, bych možná zvažoval dotáhnout gympl do maturity a pak zkusit nějakou nástavbu, s maturitou se už snáze doplňuje odborné vzdělání.
To, že gymnazia bývají obecně náročnější, nemá na výsledné hodnocení zásadní vliv, naopak se očekává vyšší úroveň od absolventů a má-li někdo 5, asi by byl slabší i na klasické ZŠ.
P.S. Pro dobré a úspěšné programátory by měla být matika královskou disciplínou. Ti, co nemají technické a matematické nadání obvykle směřují na humanitní obory.
Doplňuji:
Z praxe se potvrzuje, že i řadový absolvent matfyzu je daleko kvalitnější "ajťák, než ten co prolezl, byť IT školu, ale s odřenýma ušima.

Zdroj: http://www.msmt.cz/vzdelavani/k-novemu-zpusobu-prijimaciho-rizeni-rijen-2008?highlightWords=stupnice+zn%C3%A1mek