Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.leden 10:31

Ezechiel byl prorok. Ale z jeho podobenství nevyplývá, o jakých kolech mluvil. Domnívám se, že je to nesmysl, že by šlo o kola k pohonu dopravnímu prostředku .

Na pohledění byla kola, a udělání jich jako barva tarsis, a podobnost jednostejnou měla všecka ta kola, a byla na pohledění i udělání jejich, jako by bylo kol u prostřed kola.

I viděl jsem, a aj, čtyři kola podlé cherubínů, jedno kolo podlé jednoho každého cherubína, podobenství pak kol jako barva kamene tarsis.

http://bible.cz/pu­blic/kapitola­.phtml?kapito­la=2828

Ale v odkazu je jedno přirovnání k těm čtyřem „živým tvorům“. Prý to připomíná čtyři evangelia: Matouš: Království Boha-Syna, symbol=lev. Marek: Boží služebník, symbol = vůl. Lukáš: Kristovo dokonalé lidství, symbol = lidská tvář. Jan: Kristovo božství, symbol=letící orel. Bůh v této vizi není vystaven na pohled – je vidět pouze jeho „portrét.“ „Ukaž mi Tvou slávu!“ říká Mojžíš. A Bůh ho schoval v trhlině skály aby mohl vidět Jeho slávu – ne samého Boha! (Exodus 33:18–23)


Další vysvětlení podobenství:

Křídla a kola bytostí znamenají, že Bůh přináší velkou změnu na tento svět. Bůh dává svému tvoření křídla, duch svatý je energie, která je pohání.” Pro otce Vanoniho neznamenají křídla druh pohonu (!), ale protože “ jsou součástí těla “, jsou přeci jen “ symbol pohybu a odloučení “, stejně tak jako bezpečí, “ protože pták drží své mladé v bezpečí pod svými křídli.” Na toto se nedá absolutně nic říct.

Více zde: http://www.as­tronauti.cz/new­s/ezechiel-nepochopeny-prorok/

Kolo neznamená vždycky jen pohyb v prostoru, kolo může mít význam jako směr času.” Jak říká Vanoni “ je to starodávný symbol Bohů vládnoucích na Zemi.” Skutečnost, že jsou čtyři pro něj znamená “ čtyři hlavní směry “ a čtyři bytosti z Ezechielových textů znamenají dle křesťanského teologa “ čtyři velké větry: lev z jihu, býk ze severu, orel z východu a muž ze západu”. Bez komentáře!

Více zde: http://www.as­tronauti.cz/new­s/ezechiel-nepochopeny-prorok/

http://www.as­tronauti.cz/new­s/ezechiel-nepochopeny-prorok/

http://nkz.re­formace.cz/doc­s/komentare/e­zechiel.htm

http://www.de­jepis.com/index­.php?page=000&kap=0­03&pod=1

Vynález kola

Doprava se značně urychlila vynálezem kola (V Mezopotámii poprvé vozy s koly ve 4. Kolo s loukotěmi. tisíciletí před Kristem). Kolo se nejprve používalo plné dřevěné, později až kolo s loukotěmi (viz obrázek). Vozy byly taženy dobytkem (voli, osli), jízda za pomocí koňů (jen jízda! nebyl ještě vynalezen chomout) nebo velbloudů. Dalším způsobem dopravy byla mořeplavba. Mořeplavci byly hlavně Féničané, kteří obepluli Afriku ve službách Necha II. již v 7. století před Kristem. Znali již čluny, veslice i plachetnice.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.leden 12:40

Ezechiel byl prorok. Ale z jeho podobenství nevyplývá, o jakých kolech mluvil. Domnívám se, že je to nesmysl, že by šlo o kola k pohonu dopravnímu prostředku .

Na pohledění byla kola, a udělání jich jako barva tarsis, a podobnost jednostejnou měla všecka ta kola, a byla na pohledění i udělání jejich, jako by bylo kol u prostřed kola.

I viděl jsem, a aj, čtyři kola podlé cherubínů, jedno kolo podlé jednoho každého cherubína, podobenství pak kol jako barva kamene tarsis.

http://bible.cz/pu­blic/kapitola­.phtml?kapito­la=2828

Ale v odkazu je jedno přirovnání k těm čtyřem „živým tvorům“. Prý to připomíná čtyři evangelia: Matouš: Království Boha-Syna, symbol=lev. Marek: Boží služebník, symbol = vůl. Lukáš: Kristovo dokonalé lidství, symbol = lidská tvář. Jan: Kristovo božství, symbol=letící orel. Bůh v této vizi není vystaven na pohled – je vidět pouze jeho „portrét.“ „Ukaž mi Tvou slávu!“ říká Mojžíš. A Bůh ho schoval v trhlině skály aby mohl vidět Jeho slávu – ne samého Boha! (Exodus 33:18–23)


Další vysvětlení podobenství:

Křídla a kola bytostí znamenají, že Bůh přináší velkou změnu na tento svět. Bůh dává svému tvoření křídla, duch svatý je energie, která je pohání.” Pro otce Vanoniho neznamenají křídla druh pohonu (!), ale protože “ jsou součástí těla “, jsou přeci jen “ symbol pohybu a odloučení “, stejně tak jako bezpečí, “ protože pták drží své mladé v bezpečí pod svými křídli.” Na toto se nedá absolutně nic říct.

Více zde: http://www.as­tronauti.cz/new­s/ezechiel-nepochopeny-prorok/

Kolo neznamená vždycky jen pohyb v prostoru, kolo může mít význam jako směr času.” Jak říká Vanoni “ je to starodávný symbol Bohů vládnoucích na Zemi.” Skutečnost, že jsou čtyři pro něj znamená “ čtyři hlavní směry “ a čtyři bytosti z Ezechielových textů znamenají dle křesťanského teologa “ čtyři velké větry: lev z jihu, býk ze severu, orel z východu a muž ze západu”. Bez komentáře!

Více zde: http://www.as­tronauti.cz/new­s/ezechiel-nepochopeny-prorok/

http://www.as­tronauti.cz/new­s/ezechiel-nepochopeny-prorok/

http://nkz.re­formace.cz/doc­s/komentare/e­zechiel.htm

http://www.de­jepis.com/index­.php?page=000&kap=0­03&pod=1

Vynález kola

Doprava se značně urychlila vynálezem kola (V Mezopotámii poprvé vozy s koly ve 4. Kolo s loukotěmi. tisíciletí před Kristem). Kolo se nejprve používalo plné dřevěné, později až kolo s loukotěmi (viz obrázek). Vozy byly taženy dobytkem (voli, osli), jízda za pomocí koňů (jen jízda! nebyl ještě vynalezen chomout) nebo velbloudů. Dalším způsobem dopravy byla mořeplavba. Mořeplavci byly hlavně Féničané, kteří obepluli Afriku ve službách Necha II. již v 7. století před Kristem. Znali již čluny, veslice i plachetnice.
Doplňuji:
Ještě doplňuji informace . Stále se dovídáme něco nového, co kdysi platilo, už tak není…- Egypťané a kruh (kolo).
.
Počty kolem pyramidy

Je známo, že délka obvodu základny pyramidy k dvojnásobku výšky je ve stejném poměru jako obvod kruhu k jeho průměru. To znamená, že v Egyptě bylo známo číslo π dlouho předtím, než bylo objeveno jinými kulturami.

Číslo π je spojeno s kruhem, kolem, a mnozí historikové se kloní k tomu, že „možná“ v Egyptě kolo znali. Zakódování π se tak mohlo do rozměru dostat tím, že délka strany pyramidy byla měřena kolem na tyči, podobně jako se měří brzdné vzdálenosti při dopravní nehodě. Je to jen nepotvrzená, ale v každém případě přitažlivá teorie.

Zda Egypťané znali praktické využívání kola jako kola na hřídeli nebo dokonce kladkostroje, to je jiná otázka. Podobně jako fakt, že lze v pyramidě objevit číslo 1,618 tedy číslo pro tzv. zlatý řez, jemuž je připisován estetický význam ve výtvarném umění.

Ó ti chytří Egypťané…

Další objev je ještě neuvěřitelnějš. Více v odkazu.

http://www.si­lesia.wz.cz/gi­za.htm