Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.leden 14:25

Čert = kozel pekelný..

Kozel je obětní zvíře ze starozákonního Izraele Kozel už od starověku k bohu láskou nezahořel a tíhnuv spíše k mocnostem pekelným, stal se symbolem okultismu, satanismu a černé magie.

Ve staroegyptském městě Mendes byl kozel uctívanou modlou a tvrdilo se, že se pářil se ženami, které se k němu modlily. Odtud pochází pojem mendéský kozel, často používaný při sabatech a magii všeho druhu. Kozlí hlava bývá často vkreslována do obráceného pentagramu nebo zobrazována jako bafomet (podivná slátanina s ženskými kozami, křídly, penisem, kopyty a já nevím, čím vším ještě).

V pohanských náboženstvích měly spousty přírodních bohů rohy a i to možná přispělo k propojení kozla s ďáblem. Na sabatech se prý ďábel zjevuje v podobě kozla a čarodějnice jej musí pozdravit Polibkem hanby (prostě mu políbit prdel). Známo jest, že čarodějnice s kozlem i obcovaly, za což se jim od jezovitů dostalo žhavé očisty na hranici. Jezovitští panicové totiž žárlili na obcování s lidmi, natož pak se zvířaty.

Představu kozla jako ztělesnění ďábla převzali různí satanisté. To je krapet překvapující, neboť ďábel je v bibli odjakživa popisovaný jako plaz, nikoliv jako sudokopytník. Dalším důvodem může být, že úhlavním nepřítelem kozla je tupá ovce. A beránků božích jakožto ježíšků je celá bible plná.

Nám jest se domnívati, že jak křesťané tak satanisté jsou stejní pošuci. Buď jak buď, kozel je po celé věky symbolem sexuality, plodnosti , individuality a požitkářství a jako takový má dozajista blíže k pohanům než k pámbíčkářům. A navíc mu ta hlava v pentagramu sluší.

http://www.go­at.cz/index.php?pat­h=Goatworld_Ko­zelPekelny_Ko­zelPekelny

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.leden 14:43

Čert = kozel pekelný..

Kozel je obětní zvíře ze starozákonního Izraele Kozel už od starověku k bohu láskou nezahořel a tíhnuv spíše k mocnostem pekelným, stal se symbolem okultismu, satanismu a černé magie.

Ve staroegyptském městě Mendes byl kozel uctívanou modlou a tvrdilo se, že se pářil se ženami, které se k němu modlily. Odtud pochází pojem mendéský kozel, často používaný při sabatech a magii všeho druhu. Kozlí hlava bývá často vkreslována do obráceného pentagramu nebo zobrazována jako bafomet (podivná slátanina s ženskými kozami, křídly, penisem, kopyty a já nevím, čím vším ještě).

V pohanských náboženstvích měly spousty přírodních bohů rohy a i to možná přispělo k propojení kozla s ďáblem. Na sabatech se prý ďábel zjevuje v podobě kozla a čarodějnice jej musí pozdravit Polibkem hanby (prostě mu políbit prdel). Známo jest, že čarodějnice s kozlem i obcovaly, za což se jim od jezovitů dostalo žhavé očisty na hranici. Jezovitští panicové totiž žárlili na obcování s lidmi, natož pak se zvířaty.

Představu kozla jako ztělesnění ďábla převzali různí satanisté. To je krapet překvapující, neboť ďábel je v bibli odjakživa popisovaný jako plaz, nikoliv jako sudokopytník. Dalším důvodem může být, že úhlavním nepřítelem kozla je tupá ovce. A beránků božích jakožto ježíšků je celá bible plná.

Nám jest se domnívati, že jak křesťané tak satanisté jsou stejní pošuci. Buď jak buď, kozel je po celé věky symbolem sexuality, plodnosti , individuality a požitkářství a jako takový má dozajista blíže k pohanům než k pámbíčkářům. A navíc mu ta hlava v pentagramu sluší.

http://www.go­at.cz/index.php?pat­h=Goatworld_Ko­zelPekelny_Ko­zelPekelny

Doplňuji:
Přehlédla jsem další dotaz. Proto hledala dál a našla ještě toto.

Jinak ďáblova podoba je v podstatě opisem vzhledu starořeckého boha Pana.
Pan (řecky Πάν) je řecký bůh lesů, pastvin, stád a také pastýřů a lovců, kteří ho uctívali. V římské mytologii byl později ztotožněn s Faunem. Měl polozvířecí podobu: porostlý srstí, měl rohy, kozí kopýtka, bradu a ocas.

http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Pan_%28my­tologie%29

Zobrazování ďábla jakožto rohatého a spárkatého monstra, které třímá trojzubec, je výmysl 19.století. Pravděpodobně přichází z křesťanské morálky jako odpověď na rostoucí popularitu řeckého boha Pana v umění a literatuře. Předchozí zobrazování ďábla mělo mnoho podob. Často se jednalo jednoduše o kozu, kočku nebo o muže odého v černém. Když byl zobrazován jako kombinace člověka se zvířetem, měl ďábel netopýří křídla, drápy ptačího dravce atd.

Rohatý bůh a ďáblem povětšinou nemají společné vlastnosti. Zatímco křesťanský satan je popisován jako padlý anděl a je ve své podstatě zlý, tak Rohatý bůh je spojen s mocí přírody. Není zcela dobrotivý, ale ani není úplně škodolibý. Rohatý bůh v postavení otce dává život. V postavení lovce život bere. Pozitivní vlastnosti Rohatého boha jsou v poslední době přisuzovány i křesťanskému satanu či satanu moderního satanismu.

http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Ro­hat%C3%BD_b%C5%AFh