Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 28.prosinec 17:02

Názory se různí. Ale je jasné, že Smetana chtěl použít tento druh jednoduchého motivu proto, aby si všichni pamatovat motiv řeky, národní řeky..

Další jazykové hlásají, že si Smetana při svém pobytu ve Švédsku vypůjčil melodii z lidové písně Ack, Värmland du sköna (mp3 ukázka). Pokud ano (a prý to snad i přiznal v jednom z dopisů), hodně ji vylepšil.

Tím to ale nekončí. Poslechněte si kousek písně Hatikva (mp3 ukázka), hymny státu Izrael. Povědomé, že? Hudbu ke staršímu textu složil Samuel Cohen právě na základě Smetanovy Vltavy.

Poslední ukázka je z alba německé skupiny Sanctavia, která Vltavu oděla do mystického hávu. Slova písně Danare in Eternia (mp3 ukázka začíná ve 35. vteřině skladby) připomínají latinu, ale ať se snažím jak chci, nejsem schopen je ani zachytit, natož přeložit.

http://blog.wu­wej.net/2009/03­/09/zapeklite-cesty-jednoho-hudebniho-nametu-aneb-odkud-a-kam-tece-smetanova-vltava.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 28.prosinec 19:06

Názory se různí. Ale je jasné, že Smetana chtěl použít tento druh jednoduchého motivu proto, aby si všichni pamatovat motiv řeky, národní řeky..

Další jazykové hlásají, že si Smetana při svém pobytu ve Švédsku vypůjčil melodii z lidové písně Ack, Värmland du sköna (mp3 ukázka). Pokud ano (a prý to snad i přiznal v jednom z dopisů), hodně ji vylepšil.

Tím to ale nekončí. Poslechněte si kousek písně Hatikva (mp3 ukázka), hymny státu Izrael. Povědomé, že? Hudbu ke staršímu textu složil Samuel Cohen právě na základě Smetanovy Vltavy.

Poslední ukázka je z alba německé skupiny Sanctavia, která Vltavu oděla do mystického hávu. Slova písně Danare in Eternia (mp3 ukázka začíná ve 35. vteřině skladby) připomínají latinu, ale ať se snažím jak chci, nejsem schopen je ani zachytit, natož přeložit.

http://blog.wu­wej.net/2009/03­/09/zapeklite-cesty-jednoho-hudebniho-nametu-aneb-odkud-a-kam-tece-smetanova-vltava.html
Doplňuji:
Sorry . Ad www., domnívám se, že umíte číst. V odkazu je zmínka o kočce … …

Stejně tak formulace mé první věty navazuje na otázku. Kdo chce pochopí, kdo nechce, je to jeho problém …