Odpověděl/a – 5.listopad 12:17
První reklamu, kterou za ni lze považovat, i když ve velmi stručné
podobě, objevili archeologové v Egyptě. Jedná se o nápis na hliněné
tabulce starý asi 4000 let. Na tabulce je vytesán nápis „Zde žiji já,
Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý
sen.“
Rozmach inzerce nastal s vynalezením knihtisku, tedy v polovině
15. století. Nejprve inzerovali knihtiskaři své nabídky, s vydáváním
periodických novin došlo ke skutečnému rozmachu inzerce, kde se objevovaly
již inzeráty s propagací výrobků či služeb. Inzeráty nebyly nijak
reklamní, jednalo se pouze o text, tedy spíše měly informativní charakter.
Cílem bylo, aby se lidem dalo najevo, že daný produkt na trhu existuje a oni
o něm získali jakési povědomí.
Brzy však výrobci pochopili, že aby čtenáře zaujali, pouhý text k tomu
nestačí. Proto k reklamě začali přidávat obrázky a graficky
zvýrazňovaly jisté prvky.
Ve 20. století se inzerenti zaměřili také na děti. Zaujmout tuto cílovou
skupinu nebylo nikterak jednoduché, proto musela být reklama velmi
specifická. Reklama se tedy stala součástí pohádek, kdy si daný produkt
nebo službu oblíbil hlavní hrdina.
Ve 20. letech 20. století začíná tištěným médiím konkurovat rozhlas.
Po 2. světové válce byla vynalezena televize, která se stala rájem pro
reklamy. Využívá totiž sílu obrazu, který na naše emoce působí více
než psané nebo mluvené slovo.
V antice obchodníci a řemeslníci propagovali své výrobky pomocí reklamy. .Před svými dílnami a stánky vystavovali své výrobky a co nejhlasitěji je vychvalovali. Jíní svou nabídku psali na různé tabule a vývěsní štíty.V Římě už byli profesionální vyvolávači, oznamujících veřejná nařízení a novinky.Tyto zprávy prokládali, stejně jako dnešní media, reklamními nabídkami a oznámeními.Po vynálezu knihtisku se reklama přenesla od vyvolávačů do tisku a objevily se tak první skutečné inzeráty.
V devatenáctém století se v evropských městech začaly objevovat plakátovací sloupy.Tyto měly zabránit všudypřítomnému vylepování plakátů na stěny domů.. Poprvé se objevily v německém Berlíně a podle jejich objevitele se jim dodnes říká Litfassovy sloupy. .Koncem devatenáctého století už mnoho výrobců používalo obchodní zančku která měla ulehčit identifikaci výrobků a vylepšit jejich odbyt.Ve dvacátém století objevili reklamu také umělci a reklamní plakáty se tak staly i uměleckým médiem. .V padesátých letech se do reklamy v Americe zapojili i známé filmové hvězdy. .Americká reklama se do Evropy dostala hlavně se značkami Coca-Cola nebo Marlboro.
Odpověděl/a – 5.listopad 13:35
První reklamu, kterou za ni lze považovat, i když ve velmi stručné
podobě, objevili archeologové v Egyptě. Jedná se o nápis na hliněné
tabulce starý asi 4000 let. Na tabulce je vytesán nápis „Zde žiji já,
Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý
sen.“
Rozmach inzerce nastal s vynalezením knihtisku, tedy v polovině
15. století. Nejprve inzerovali knihtiskaři své nabídky, s vydáváním
periodických novin došlo ke skutečnému rozmachu inzerce, kde se objevovaly
již inzeráty s propagací výrobků či služeb. Inzeráty nebyly nijak
reklamní, jednalo se pouze o text, tedy spíše měly informativní charakter.
Cílem bylo, aby se lidem dalo najevo, že daný produkt na trhu existuje a oni
o něm získali jakési povědomí.
Brzy však výrobci pochopili, že aby čtenáře zaujali, pouhý text k tomu
nestačí. Proto k reklamě začali přidávat obrázky a graficky
zvýrazňovaly jisté prvky.
Ve 20. století se inzerenti zaměřili také na děti. Zaujmout tuto cílovou
skupinu nebylo nikterak jednoduché, proto musela být reklama velmi
specifická. Reklama se tedy stala součástí pohádek, kdy si daný produkt
nebo službu oblíbil hlavní hrdina.
Ve 20. letech 20. století začíná tištěným médiím konkurovat rozhlas.
Po 2. světové válce byla vynalezena televize, která se stala rájem pro
reklamy. Využívá totiž sílu obrazu, který na naše emoce působí více
než psané nebo mluvené slovo.
V antice obchodníci a řemeslníci propagovali své výrobky pomocí reklamy. .Před svými dílnami a stánky vystavovali své výrobky a co nejhlasitěji je vychvalovali. Jíní svou nabídku psali na různé tabule a vývěsní štíty.V Římě už byli profesionální vyvolávači, oznamujících veřejná nařízení a novinky.Tyto zprávy prokládali, stejně jako dnešní media, reklamními nabídkami a oznámeními.Po vynálezu knihtisku se reklama přenesla od vyvolávačů do tisku a objevily se tak první skutečné inzeráty.
V devatenáctém století se v evropských městech začaly objevovat plakátovací sloupy.Tyto měly zabránit všudypřítomnému vylepování plakátů na stěny domů.. Poprvé se objevily v německém Berlíně a podle jejich objevitele se jim dodnes říká Litfassovy sloupy. .Koncem devatenáctého století už mnoho výrobců používalo obchodní zančku která měla ulehčit identifikaci výrobků a vylepšit jejich odbyt.Ve dvacátém století objevili reklamu také umělci a reklamní plakáty se tak staly i uměleckým médiem. .V padesátých letech se do reklamy v Americe zapojili i známé filmové hvězdy. .Americká reklama se do Evropy dostala hlavně se značkami Coca-Cola nebo Marlboro.
http://www.smartadpro.cz/historie-reklamy/97
Doplňuji:
Není to moje tvrzení, ale ze zdroje, i když pravidelné televizní
vysílání začalo v r.1936 – společnost BBC, tedy po 1. světové
válce. .
„Po 2. světové válce byla vynalezena televize ..“ tato věta je špatně formulovaná, mělo být spíš uvedeno „rrozšířeno vysíláni televize“. U nás začalo vysílání v r. 1953. Stejně v r. 1953 Společnost RCA vyvinula první úspěšný systém barevné televize a zahajuje komerční vysílání.
http://www.urel.feec.vutbr.cz/index.php?page=mezniky_televize