Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.listopad 12:17

První reklamu, kterou za ni lze považovat, i když ve velmi stručné podobě, objevili archeologové v Egyptě. Jedná se o nápis na hliněné tabulce starý asi 4000 let. Na tabulce je vytesán nápis „Zde žiji já, Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý sen.“
Rozmach inzerce nastal s vynalezením knihtisku, tedy v polovině 15. století. Nejprve inzerovali knihtiskaři své nabídky, s vydáváním periodických novin došlo ke skutečnému rozmachu inzerce, kde se objevovaly již inzeráty s propagací výrobků či služeb. Inzeráty nebyly nijak reklamní, jednalo se pouze o text, tedy spíše měly informativní charakter. Cílem bylo, aby se lidem dalo najevo, že daný produkt na trhu existuje a oni o něm získali jakési povědomí.
Brzy však výrobci pochopili, že aby čtenáře zaujali, pouhý text k tomu nestačí. Proto k reklamě začali přidávat obrázky a graficky zvýrazňovaly jisté prvky.
Ve 20. století se inzerenti zaměřili také na děti. Zaujmout tuto cílovou skupinu nebylo nikterak jednoduché, proto musela být reklama velmi specifická. Reklama se tedy stala součástí pohádek, kdy si daný produkt nebo službu oblíbil hlavní hrdina.
Ve 20. letech 20. století začíná tištěným médiím konkurovat rozhlas. Po 2. světové válce byla vynalezena televize, která se stala rájem pro reklamy. Využívá totiž sílu obrazu, který na naše emoce působí více než psané nebo mluvené slovo.

http://www.m-journal.cz/cs/re­klama/uvod-do-reklamy/uvod-do-reklamy__s304x456­.html

V antice obchodníci a řemeslníci propagovali své výrobky pomocí reklamy. .Před svými dílnami a stánky vystavovali své výrobky a co nejhlasitěji je vychvalovali. Jíní svou nabídku psali na různé tabule a vývěsní štíty.V Římě už byli profesionální vyvolávači, oznamujících veřejná nařízení a novinky.Tyto zprávy prokládali, stejně jako dnešní media, reklamními nabídkami a oznámeními.Po vynálezu knihtisku se reklama přenesla od vyvolávačů do tisku a objevily se tak první skutečné inzeráty.

V devatenáctém století se v evropských městech začaly objevovat plakátovací sloupy.Tyto měly zabránit všudypřítomnému vylepování plakátů na stěny domů.. Poprvé se objevily v německém Berlíně a podle jejich objevitele se jim dodnes říká Litfassovy sloupy. .Koncem devatenáctého století už mnoho výrobců používalo obchodní zančku která měla ulehčit identifikaci výrobků a vylepšit jejich odbyt.Ve dvacátém století objevili reklamu také umělci a reklamní plakáty se tak staly i uměleckým médiem. .V padesátých letech se do reklamy v Americe zapojili i známé filmové hvězdy. .Americká reklama se do Evropy dostala hlavně se značkami Coca-Cola nebo Marlboro.

http://www.smar­tadpro.cz/his­torie-reklamy/97

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.listopad 13:35

První reklamu, kterou za ni lze považovat, i když ve velmi stručné podobě, objevili archeologové v Egyptě. Jedná se o nápis na hliněné tabulce starý asi 4000 let. Na tabulce je vytesán nápis „Zde žiji já, Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý sen.“
Rozmach inzerce nastal s vynalezením knihtisku, tedy v polovině 15. století. Nejprve inzerovali knihtiskaři své nabídky, s vydáváním periodických novin došlo ke skutečnému rozmachu inzerce, kde se objevovaly již inzeráty s propagací výrobků či služeb. Inzeráty nebyly nijak reklamní, jednalo se pouze o text, tedy spíše měly informativní charakter. Cílem bylo, aby se lidem dalo najevo, že daný produkt na trhu existuje a oni o něm získali jakési povědomí.
Brzy však výrobci pochopili, že aby čtenáře zaujali, pouhý text k tomu nestačí. Proto k reklamě začali přidávat obrázky a graficky zvýrazňovaly jisté prvky.
Ve 20. století se inzerenti zaměřili také na děti. Zaujmout tuto cílovou skupinu nebylo nikterak jednoduché, proto musela být reklama velmi specifická. Reklama se tedy stala součástí pohádek, kdy si daný produkt nebo službu oblíbil hlavní hrdina.
Ve 20. letech 20. století začíná tištěným médiím konkurovat rozhlas. Po 2. světové válce byla vynalezena televize, která se stala rájem pro reklamy. Využívá totiž sílu obrazu, který na naše emoce působí více než psané nebo mluvené slovo.

http://www.m-journal.cz/cs/re­klama/uvod-do-reklamy/uvod-do-reklamy__s304x456­.html

V antice obchodníci a řemeslníci propagovali své výrobky pomocí reklamy. .Před svými dílnami a stánky vystavovali své výrobky a co nejhlasitěji je vychvalovali. Jíní svou nabídku psali na různé tabule a vývěsní štíty.V Římě už byli profesionální vyvolávači, oznamujících veřejná nařízení a novinky.Tyto zprávy prokládali, stejně jako dnešní media, reklamními nabídkami a oznámeními.Po vynálezu knihtisku se reklama přenesla od vyvolávačů do tisku a objevily se tak první skutečné inzeráty.

V devatenáctém století se v evropských městech začaly objevovat plakátovací sloupy.Tyto měly zabránit všudypřítomnému vylepování plakátů na stěny domů.. Poprvé se objevily v německém Berlíně a podle jejich objevitele se jim dodnes říká Litfassovy sloupy. .Koncem devatenáctého století už mnoho výrobců používalo obchodní zančku která měla ulehčit identifikaci výrobků a vylepšit jejich odbyt.Ve dvacátém století objevili reklamu také umělci a reklamní plakáty se tak staly i uměleckým médiem. .V padesátých letech se do reklamy v Americe zapojili i známé filmové hvězdy. .Americká reklama se do Evropy dostala hlavně se značkami Coca-Cola nebo Marlboro.

http://www.smar­tadpro.cz/his­torie-reklamy/97
Doplňuji:
Není to moje tvrzení, ale ze zdroje, i když pravidelné televizní vysílání začalo v r.1936 – společnost BBC, tedy po 1. světové válce. .

„Po 2. světové válce byla vynalezena televize ..“ tato věta je špatně formulovaná, mělo být spíš uvedeno „rrozšířeno vysíláni televize“. U nás začalo vysílání v r. 1953. Stejně v r. 1953 Společnost RCA vyvinula první úspěšný systém barevné televize a zahajuje komerční vysílání.

http://www.urel­.feec.vutbr.cz/in­dex.php?page=mez­niky_televize