Odpověděl/a – 1.listopad 22:01
stojím vždy… nejednou se mi stalo, že jsem na brzdě nestál a auto pomaličku třeba couvalo a já si toho ani nevšim…
honza19hk …kdybys znal princip vzduchových brzd, tak bys věděl, že pokud tlak vzduchu klesne, auto se zabrzdí a ani se nerozjedeš… funguje to přesně naopak a je to logické…pokud by brzdy přestaly fungovat při úniku vzduchu, pak by takové auto nemohlo ani na cestu…
Odpověděl/a – 2.listopad 1:48
stojím vždy… nejednou se mi stalo, že jsem na brzdě nestál a auto pomaličku třeba couvalo a já si toho ani nevšim…
honza19hk …kdybys znal princip vzduchových brzd, tak bys věděl, že
pokud tlak vzduchu klesne, auto se zabrzdí a ani se nerozjedeš… funguje to
přesně naopak a je to logické…pokud by brzdy přestaly fungovat při úniku
vzduchu, pak by takové auto nemohlo ani na cestu…
Doplňuji:
honza19hk … to je sice hezké, ale ve standardní pozici – bez vzduchu –
jsou pakny v poloze zabržděno a dokud nenatlakuješ vzduch, neodbrzdí
se – tedy odbrždují se tím, že do nich přivedeš vzduch a zabrzdí se
vypuštěním… není to naopak, jak si myslíš, tatru nerozjedeš aniž bys
měl minimálně osm natlakováno… a důvod už sem říkal… tak že pokud
se ti urve jedna hadice, systém brzd je dvouokruhový a jistící ventil
zamezí tomu aby ti utekl vzduch i z druhého okruhu… o tom, jak to funguje
v soustavě, když zmáčkneš brzdu nebo zatáhneš ruční brzdu ses měl
dovědět už v autoškole…s kapalinovou brzdou to srovnávat nemůžeš,
tam to platí naopak – pokud uteče kapalina, je kolo odbržděné… a taky
to nemůžeš srovnávat se vzduchokapalinovou brzdou, která na tatře
rozhodně není, a která funguje jako kapalinová akorát s tím, že obsahuje
vzduchový posilovač…tohle mají třeba avie… pokud jezdíš trucktrial,
je-li to vůbec pravda, tak se to nauč, mě to učit nemusíš, já to přímo
vyučuji v autoškole ostatní, osm let sem jezdil na kamionu, nyní krom té
autoškoly na buse…