Odpověděl/a – 23.září 9:17
Budeš se muset doučit látku. Samo tonepůjde. Pro tentokrát to zkusíme – http://cs.wikipedia.org/wiki/Troj%C3%BAheln%C3%ADk (tohle musíš znát – obecně, jakse značí úhly a strany ve trojúhelníku .- aby bylo jasné, co Ti vůbec zadání říká)
A teď narýsuejš přímku c (na ní bude pak ležet strana AB, ale tu
neznáš zatím), určíš si výchozí bod A. Uděláč k přímce c
rovnoběžku ve vzdálenosti 4 cm – to je výška trojúhelníku, ale
ještě nevíš, kde bude ležet bod C. Uděláč si úhel alfa – který to
je vidíš na obrázku z wikipedie. Ten Ti protne tu rovnoběžku v bodu –
to je bod C. Do kružítka si vezmeš velikost strany BC 5 cm a protože bod C
už znáš, opíšeš z něj oblouk – kde Ti protne přímku c, je bod
B.
Ale to, že za Tebe někdo vyřeší příklad, Tě nenaučí matematice.
Neblbni a občas se něco nauč. V učebnicích to je a učitelé to na
hodinách taky říkají.
Pozor, řešení od ahold není správné.
Odpověděl/a – 23.září 11:42
Budeš se muset doučit látku. Samo tonepůjde. Pro tentokrát to zkusíme – http://cs.wikipedia.org/wiki/Troj%C3%BAheln%C3%ADk (tohle musíš znát – obecně, jakse značí úhly a strany ve trojúhelníku .- aby bylo jasné, co Ti vůbec zadání říká)
A teď narýsuejš přímku c (na ní bude pak ležet strana AB, ale tu
neznáš zatím), určíš si výchozí bod A. Uděláč k přímce c
rovnoběžku ve vzdálenosti 4 cm – to je výška trojúhelníku, ale
ještě nevíš, kde bude ležet bod C. Uděláč si úhel alfa – který to
je vidíš na obrázku z wikipedie. Ten Ti protne tu rovnoběžku v bodu –
to je bod C. Do kružítka si vezmeš velikost strany BC 5 cm a protože bod C
už znáš, opíšeš z něj oblouk – kde Ti protne přímku c, je bod
B.
Ale to, že za Tebe někdo vyřeší příklad, Tě nenaučí matematice.
Neblbni a občas se něco nauč. V učebnicích to je a učitelé to na
hodinách taky říkají.
Pozor, řešení od ahold není správné.
Doplňuji:
Ach jo, zavedla jsem na zcestí – u mne je výška značená v.
Někdo značí výšku a? (a se obecně značí jedna strana – viz wikipedie, nákres).