Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.září 10:02

O tom nepochybuj. Sloužil jsem na vojně u letectva a mnohokrát bylo zrušené naplánované létání kvůli počasí, hlavně kvůli mlze a viditelnosti.
Těžko lze přistávat třeba v mlze na nezabezpečenou plochu do terénu, když nic nevidíš. To platí i pro letiště když nejsou vidět poziční světla na přistávací dráze.
Navíc u armády platí v mírové době přísnější pravidla pro létání.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.září 12:08

O tom nepochybuj. Sloužil jsem na vojně u letectva a mnohokrát bylo zrušené naplánované létání kvůli počasí, hlavně kvůli mlze a viditelnosti.
Těžko lze přistávat třeba v mlze na nezabezpečenou plochu do terénu, když nic nevidíš. To platí i pro letiště když nejsou vidět poziční světla na přistávací dráze.
Navíc u armády platí v mírové době přísnější pravidla pro létání.
Doplňuji:
Něco jiného je létat podle přístrojů a přistávat na nezabezpečenou plochu bez viditelnosti. I pro to létání platí nějké minimální výšky. A na silný vítr nepomůžou žádné přístroje, zejména při přistání. Nezapomeňtze že záchranářský vrtulník přistává kdekoliv bez lokálního zabezpečení. Ono na letišti je to trochu jiné.