Odpověděl/a – 2.září 10:02
O tom nepochybuj. Sloužil jsem na vojně u letectva a mnohokrát bylo
zrušené naplánované létání kvůli počasí, hlavně kvůli mlze a
viditelnosti.
Těžko lze přistávat třeba v mlze na nezabezpečenou plochu do terénu,
když nic nevidíš. To platí i pro letiště když nejsou vidět poziční
světla na přistávací dráze.
Navíc u armády platí v mírové době přísnější pravidla pro
létání.
Odpověděl/a – 2.září 12:08
O tom nepochybuj. Sloužil jsem na vojně u letectva a mnohokrát bylo
zrušené naplánované létání kvůli počasí, hlavně kvůli mlze a
viditelnosti.
Těžko lze přistávat třeba v mlze na nezabezpečenou plochu do terénu,
když nic nevidíš. To platí i pro letiště když nejsou vidět poziční
světla na přistávací dráze.
Navíc u armády platí v mírové době přísnější pravidla pro
létání.
Doplňuji:
Něco jiného je létat podle přístrojů a přistávat na nezabezpečenou
plochu bez viditelnosti. I pro to létání platí nějké minimální výšky.
A na silný vítr nepomůžou žádné přístroje, zejména při přistání.
Nezapomeňtze že záchranářský vrtulník přistává kdekoliv bez
lokálního zabezpečení. Ono na letišti je to trochu jiné.