anonym
Odpověděl/a – 14.červen 10:39
Dobrý den. Daňové přiznání máte podat, když jste se stala majitelem
nemovitosti a úpravu formou dodatečného daňového přiznání nebo novým
daňovým přiznáním, když jste prodala část svých nemovitostí. Pokud
jste je prodala jinému majiteli, tak je nejlépe informovat o této
skutečnosti FÚ písemně, nebo mu podat tzv „nulové“ DP s tím, že
v něm uvedete pouze údaje jakou kupní smlouvou byly nemovitosti
odprodány.
Pokud dochází ke změně sazeb, je třeba tento stav aktualizovat
i v daňovém přiznání.
Váš dotaz si protiřečí. Na jedné straně se ptáte na problém, pokud
nejste majitelem nemovitosti a na druhé straně na totéž, pokud majitelem
nemovitosti jste.
Daňové přiznání k dani z nemovitosti je POVINEN podat vlastník
nemovitosti. Většinou FÚ po koupi nemovitosti během 3 měsíců obdrží
informaci z KN o koupi nemovitosti a nového majitele vyzve k podání
daňového přiznání.
Pokud tomu tak nebylo 10 let, tak pravděpodobně FÚ podklady z katastru
nemovitosí nedostal, případně je mohl někdo „založit“.
O změnách v daňové oblasti se má informovat a má jejich změny sledovat
každý daňový poplatník sám za sebe. Ze zákona nevyplývá žádná
povinnost finančním úřadům o změnách a jejich povinnostech informovat
klienty.
Finanční úřady to přesto dříve dělaly, protože takto bylo snadnější
vybrat od obyvatel daně. Jenže i tady se dnes šetří. Za nesplnění
povinnosti podat daňové přiznání může být daňovému poplatníkovi
uložena pokuta.
anonym
Odpověděl/a – 19.červen 16:45
Dobrý den. Daňové přiznání máte podat, když jste se stala majitelem
nemovitosti a úpravu formou dodatečného daňového přiznání nebo novým
daňovým přiznáním, když jste prodala část svých nemovitostí. Pokud
jste je prodala jinému majiteli, tak je nejlépe informovat o této
skutečnosti FÚ písemně, nebo mu podat tzv „nulové“ DP s tím, že
v něm uvedete pouze údaje jakou kupní smlouvou byly nemovitosti
odprodány.
Pokud dochází ke změně sazeb, je třeba tento stav aktualizovat
i v daňovém přiznání.
Váš dotaz si protiřečí. Na jedné straně se ptáte na problém, pokud
nejste majitelem nemovitosti a na druhé straně na totéž, pokud majitelem
nemovitosti jste.
Daňové přiznání k dani z nemovitosti je POVINEN podat vlastník
nemovitosti. Většinou FÚ po koupi nemovitosti během 3 měsíců obdrží
informaci z KN o koupi nemovitosti a nového majitele vyzve k podání
daňového přiznání.
Pokud tomu tak nebylo 10 let, tak pravděpodobně FÚ podklady z katastru
nemovitosí nedostal, případně je mohl někdo „založit“.
O změnách v daňové oblasti se má informovat a má jejich změny sledovat
každý daňový poplatník sám za sebe. Ze zákona nevyplývá žádná
povinnost finančním úřadům o změnách a jejich povinnostech informovat
klienty.
Finanční úřady to přesto dříve dělaly, protože takto bylo snadnější
vybrat od obyvatel daně. Jenže i tady se dnes šetří. Za nesplnění
povinnosti podat daňové přiznání může být daňovému poplatníkovi
uložena pokuta.
Doplňuji:
Pokud máte prokazatelně podáno daňové přiznání v souvislosti
s nabytím nemovitosti a daň celou dobu v pořádku platíte, tak takovou
nehoráznost na sobě nenechávajte. Odvolejte se. Přece nebudete platit za
něco, co Váš otec udělal omylem (a teď právická formulka do odvolání) a
udělal to „v dobré víře“.
Nenechávejte to tak. FÚ rád zkouší, zda se mu podaří poplatníka
doběhnout. Proč by měl doběhnout právě Vás?