Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.červen 12:34

Vždyť přímo v článku máš i výklad.
Komu košík vadí, má jít jinam, třeba pultový prodej s daleko vyššími cenami.
Ptáš se na věci, jež jsou všem ostatním jasné.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.červen 13:04

Vždyť přímo v článku máš i výklad.
Komu košík vadí, má jít jinam, třeba pultový prodej s daleko vyššími cenami.
Ptáš se na věci, jež jsou všem ostatním jasné.
Doplňuji:
ad dudu, částečně máš pravdu, neb:

  1. Výzva na vozík či košík, je jen interní úprava obchodních podmínek prodejce pro eliminaci krádeží a nemá oporu ve vyšší legislativě.
  2. Z hlediska zákona je rozhodné deklarace u pokladny, proto někde i tolerují, že zákazník si drobnost nese v ruce nebo v nějaké krabici.
  3. Obchodník nemá ani právo prohlížet tašky, ani ostraha (byť to někteří vyžadují, zneužívajíce tak neznalosti a chabého právního povědomí zákazníků).

Správný postup je tzv. obžanské zadržení a vyčkání příchodu oprávněné policie ČR, která může i legitimovat. Proto i revizor může žádat pouze jízdenku, ale už ne OP.
P.S. Tvůj odkaz na e-shopy je irelevantní, protože na netu dochází k uzavření smluvního vztahu vyplněním příslušných údajů, kdežto v samošce samotným vstupem do prodejních prostor, podobně jako v restauraci akceptuji smluvní ceny na jídelníčku, jakmile si objednám.