Odpověděl/a – 14.květen 15:31
Záleží na režisérovi. Často si totiž právě on myslí, že nikdo nic nepozná. Omyl. Já mám hodně trénované ucho a i když se třeba Bohdan Tůma bude snažit měnit intonaci jak jen umí (a že opravdu umí!), poznám to. Ale v mém případě se jedná o profesní deformaci. Divák by to poznat neměl. Kvalitních dabérů je hodně, ale obvykle se „točí“ jen ti samí. Na jednu frekvenci tak může dabér namluvit i několik figur. Když je to účelové nebo třeba v animáku, to je něco jiného. Pokud ale dabuje hlavní roli, vedlejší postavy by mluvit neměl. Je to chyba režiséra. Jenže ten režisér je mnohdy také dabér (Jančík, Mahdal etc.) a pak se to těžko ukočíruje…
Odpověděl/a – 14.květen 15:36
Záleží na režisérovi. Často si totiž právě on myslí, že nikdo nic
nepozná. Omyl. Já mám hodně trénované ucho a i když se třeba Bohdan
Tůma bude snažit měnit intonaci jak jen umí (a že opravdu umí!), poznám
to. Ale v mém případě se jedná o profesní deformaci. Divák by to poznat
neměl. Kvalitních dabérů je hodně, ale obvykle se „točí“ jen ti
samí. Na jednu frekvenci tak může dabér namluvit i několik figur. Když je
to účelové nebo třeba v animáku, to je něco jiného. Pokud ale dabuje
hlavní roli, vedlejší postavy by mluvit neměl. Je to chyba režiséra.
Jenže ten režisér je mnohdy také dabér (Jančík, Mahdal etc.) a pak se to
těžko ukočíruje…
Doplňuji:
ad Drap: O penězích je dabing samozřejmě také, ale ne tak, jak popisuješ.
Placeno dostává dabér za počet frekvencí, ne postav. Může jich namluvit
klidně deset, ale honorář se odvíjí od doby strávené ve studiu a délky a
počtu dabovaných smyček, které si stanoví samo dabingové a postprodukční
studio.