Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.březen 10:14

Damiano, záleži i na učiteli. Měl by poznat, že žák úkol opsal nebo knihu nečetl. O tom, se dá snadno přesvědčit. Zeptat se při zkoušení z četby na detail, který v okopírovaném obsahu není. Když má učitel podezření z opisování, hned studenta vyzkoušet a také se přesvědčit o jeho znalostech. Funguje, i když se to nedá aplikovat vždy.
Jenže takový učitel je podle žáků „pes“, i když v dospělosti si mnozí uvědomí, že učitel se snažil, aby se každý ve vědomostech spoléhat co nejvíc na sebe, nikoliv na druhé.
Proč známkovat vědomosti někoho jiného bez ověření? Třeba uživatelů Odpovědí? V tomto směru jsou úkoly zbytečné. Slohové práce psát zásadně ve škole, nedávat témata předem. Když si studenti na tento způsob zvyknou, překvapí učitele svými nápady, pohotovostí. Učitel českého jazyka by měl vzbudit lásku ke knihám, procvičovat pravopis apod. Je to zbytečné zdůrazňovat. Na jedné straně je dobré, že lze řadu informací vyhledat, ale málokdo si uvědomuje, že když opisuje a kopíruje, že vidí odpověď jen několik minut, nemusí přemýšlet, proto se mu nové poznatky nevryjí do paměti. Stejně tak, když mu někdo poskytne „medvědí službu“.
Dost často učitelé na ZŠ dávají lepší známky jen kvůli tomu, aby žák získal lepší průměr, který se započítává pro přijetí na SŠ, jen aby měli klid od rodičů, kteří jsou mnohdy nekritičtí. Na střední škole se už studenti pravopis nenaučí, protože získali špatné základy, a navíc argumentují – máme přece počítač, který chyby opraví …
Občas se rodičům nelíbí špatné známky, objevují se otázky, proč má mé dítě čtyřku? Chtějí, aby dítě něco umělo, nebo mělo jen pěkné známky? Je pravda, že čtyřka od některého učitele = dvojce u učitelé jiného.
I v minulosti žáci úkoly opisovali, vypracovávali taháky, ale vyhledávání v učebnici bylo mnohem náročnější, takže v hlavně zůstalo víc. Myslím si, že je chyba nejen ve způlsobu vzdělávání učitelů, ale i jejich přistupu k práci. Být učitelem je poslání… Jde o povolání náročné především na psychiku, protože… Nechci se už víc rozepisovat, děti i učitelé jsou produktem společnosti … Záleží na každém, zda chce něco znát, nebo nikoliv …

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.březen 19:06

Damiano, záleži i na učiteli. Měl by poznat, že žák úkol opsal nebo knihu nečetl. O tom, se dá snadno přesvědčit. Zeptat se při zkoušení z četby na detail, který v okopírovaném obsahu není. Když má učitel podezření z opisování, hned studenta vyzkoušet a také se přesvědčit o jeho znalostech. Funguje, i když se to nedá aplikovat vždy.
Jenže takový učitel je podle žáků „pes“, i když v dospělosti si mnozí uvědomí, že učitel se snažil, aby se každý ve vědomostech spoléhat co nejvíc na sebe, nikoliv na druhé.
Proč známkovat vědomosti někoho jiného bez ověření? Třeba uživatelů Odpovědí? V tomto směru jsou úkoly zbytečné. Slohové práce psát zásadně ve škole, nedávat témata předem. Když si studenti na tento způsob zvyknou, překvapí učitele svými nápady, pohotovostí. Učitel českého jazyka by měl vzbudit lásku ke knihám, procvičovat pravopis apod. Je to zbytečné zdůrazňovat. Na jedné straně je dobré, že lze řadu informací vyhledat, ale málokdo si uvědomuje, že když opisuje a kopíruje, že vidí odpověď jen několik minut, nemusí přemýšlet, proto se mu nové poznatky nevryjí do paměti. Stejně tak, když mu někdo poskytne „medvědí službu“.
Dost často učitelé na ZŠ dávají lepší známky jen kvůli tomu, aby žák získal lepší průměr, který se započítává pro přijetí na SŠ, jen aby měli klid od rodičů, kteří jsou mnohdy nekritičtí. Na střední škole se už studenti pravopis nenaučí, protože získali špatné základy, a navíc argumentují – máme přece počítač, který chyby opraví …
Občas se rodičům nelíbí špatné známky, objevují se otázky, proč má mé dítě čtyřku? Chtějí, aby dítě něco umělo, nebo mělo jen pěkné známky? Je pravda, že čtyřka od některého učitele = dvojce u učitelé jiného.
I v minulosti žáci úkoly opisovali, vypracovávali taháky, ale vyhledávání v učebnici bylo mnohem náročnější, takže v hlavně zůstalo víc. Myslím si, že je chyba nejen ve způlsobu vzdělávání učitelů, ale i jejich přistupu k práci. Být učitelem je poslání… Jde o povolání náročné především na psychiku, protože… Nechci se už víc rozepisovat, děti i učitelé jsou produktem společnosti … Záleží na každém, zda chce něco znát, nebo nikoliv …
Doplňuji:
Oprava: spoléhal, učitele, v hlavě, ve způsobu, přístupu, ještě.