Odpověděl/a – 21.únor 23:05
výsledek je opravdu 9
… nechce se mi přidávat další názor do diskuze – začíná být
pěkně nepřehledná – mám možnost psát odpověď, tak to
taky udělám
při řešení začnu závorkou – na tom jste se, myslím, shodli:
6/2*3
vzhledem k tomu, že násobení a dělení je na stejné úrovni, postupuji
při řešení zleva doprava:
3*3=9
i kdyby to byl zlomek, tak 6 polovin jsou pořád 3 celky, krát 3 je 9 –
proč proboha mosoji cpete i tu závorku (nebo po sečtení 3) do jmenovatele?
násobení je na stejné úrovni, nemůžete se rozhodnout, že místo
násobení budete dělit (tím, že to strčíte do jmenovatele)!
jestli to mermomocí chcete ve zlomcích, muselo by to být takhle:
6/2 * (1+2)/1
a výsledek? devět, opravdu :)
Odpověděl/a – 22.únor 9:57
výsledek je opravdu 9
… nechce se mi přidávat další názor do diskuze – začíná být
pěkně nepřehledná – mám možnost psát odpověď, tak to
taky udělám
při řešení začnu závorkou – na tom jste se, myslím, shodli:
6/2*3
vzhledem k tomu, že násobení a dělení je na stejné úrovni, postupuji
při řešení zleva doprava:
3*3=9
i kdyby to byl zlomek, tak 6 polovin jsou pořád 3 celky, krát 3 je 9 –
proč proboha mosoji cpete i tu závorku (nebo po sečtení 3) do jmenovatele?
násobení je na stejné úrovni, nemůžete se rozhodnout, že místo
násobení budete dělit (tím, že to strčíte do jmenovatele)!
jestli to mermomocí chcete ve zlomcích, muselo by to být takhle:
6/2 * (1+2)/1
a výsledek? devět, opravdu :)
Doplňuji:
násobení nemá přednost před dělením
násobení nemá přednost před dělením
násobení NEMÁ přednost před dělením :)
násobení a dělení mají přednost před sčítáním a odčítáním, ale vzájemně jsou na stejné úrovni, takže pokud to není v tom zlomku, postupujeme při řešení zleva doprava