anonym
Odpověděl/a – 27.listopad 15:22
Přestože chápu kam směřuje otázka, je chybně formulována. Ostatně
správné souvislosti uvedl tom ve zcela relevantním odkazu.
A nyní popořadě, nejedná se o duplicitní platbu a Intergram si to ani
neponechává, ani si to nevymyslel. Je pouze kolektivní správce autorských
práv výkonných umělců a producentů audio a video nosičů a nyní i OAZA
(zvukoví mistři).
Souvislosti chápeš úplně zkresleně. Zatímco koncesionářské poplatky
slouží na provoz veřejnoprávního vysílání (ČR a ČT), soukromé radio
i TV stanice si hradí provoz z reklam.
Stanice si nemusejí nic kupovat, naopak skupiny a zpěváci mají sami zájem
na propagaci svých písniček.
Doma se platí jedna koncese za všechny přijímače a autorské poplatky se
žádné neplatí, protože slouží jen pro osobní užití, tudíž se
nejedná o šíření produkce, ve firmách se platí za každý přijímač a
v rámci poslechu se na ně vztahuje autorský zákon, protože zaměstnanci
nejsou rodinní příslušníci majitele (jako např. doma a v rodině).
Reklama není nijak zpoplatněna, protože nepodléhá autorskému právu a je
jen vsuvkou do běžného vysílání.
Autorské právo je uplatňováno v mezinárodním měřítku a část
poplatků směřuje k zahraničním umělcům a zpěvákům, jejichž
písničky naše stanice vysílají. V EU, např. v Německu to funguje už
řadu let a firmy to platí pouze jedním sdruženým „balíčkem“.
To, že totalitní režimy ignorovaly autorská práva, ještě neznamená, že
to je zákonné.
Všichni víme, že za počítačové programy se platí licence, přesto je
u nás letos ještě stále 36% pirátských programů. Totéž je
s ostatními autorskými právy.
OSA i Intergram mají řádnou registraci u Min. kultury, takže ano, je to
legální, že se nikomu nechce platit je věc jiná.
Je to podobné jako by se udělalo referendum „Chcete platit daně?“,
všichni by unisono odpověděli, že ne, jenže bez nich by se státní systém
zhroutil, daně přece fungují už od starověku.
P.S. Máš-li zájem o judikaturu, napiš do diskuze, napíši ti do mailu ve
tvém profilu.
anonym
Odpověděl/a – 27.listopad 22:57
Přestože chápu kam směřuje otázka, je chybně formulována. Ostatně
správné souvislosti uvedl tom ve zcela relevantním odkazu.
A nyní popořadě, nejedná se o duplicitní platbu a Intergram si to ani
neponechává, ani si to nevymyslel. Je pouze kolektivní správce autorských
práv výkonných umělců a producentů audio a video nosičů a nyní i OAZA
(zvukoví mistři).
Souvislosti chápeš úplně zkresleně. Zatímco koncesionářské poplatky
slouží na provoz veřejnoprávního vysílání (ČR a ČT), soukromé radio
i TV stanice si hradí provoz z reklam.
Stanice si nemusejí nic kupovat, naopak skupiny a zpěváci mají sami zájem
na propagaci svých písniček.
Doma se platí jedna koncese za všechny přijímače a autorské poplatky se
žádné neplatí, protože slouží jen pro osobní užití, tudíž se
nejedná o šíření produkce, ve firmách se platí za každý přijímač a
v rámci poslechu se na ně vztahuje autorský zákon, protože zaměstnanci
nejsou rodinní příslušníci majitele (jako např. doma a v rodině).
Reklama není nijak zpoplatněna, protože nepodléhá autorskému právu a je
jen vsuvkou do běžného vysílání.
Autorské právo je uplatňováno v mezinárodním měřítku a část
poplatků směřuje k zahraničním umělcům a zpěvákům, jejichž
písničky naše stanice vysílají. V EU, např. v Německu to funguje už
řadu let a firmy to platí pouze jedním sdruženým „balíčkem“.
To, že totalitní režimy ignorovaly autorská práva, ještě neznamená, že
to je zákonné.
Všichni víme, že za počítačové programy se platí licence, přesto je
u nás letos ještě stále 36% pirátských programů. Totéž je
s ostatními autorskými právy.
OSA i Intergram mají řádnou registraci u Min. kultury, takže ano, je to
legální, že se nikomu nechce platit je věc jiná.
Je to podobné jako by se udělalo referendum „Chcete platit daně?“,
všichni by unisono odpověděli, že ne, jenže bez nich by se státní systém
zhroutil, daně přece fungují už od starověku.
P.S. Máš-li zájem o judikaturu, napiš do diskuze, napíši ti do mailu ve
tvém profilu.
Doplňuji:
Není nic snazšího než remcat bez znalosti věci, je to podobné jako oblíbené hospodské plytké kydy bez opravdové angažovanosti něco efektivně změnit.