Georgo2010
Odpověděl/a – 20.listopad 11:42
Obecně platí následující pravidla:
- Čím více obalů je použito nejen pro potraviny, tím více zvyšuje cenu
(zářným příkladem je krájený tvrdý sýr balený každým dílem
zvlášť).
- Je dobré sledovat letákové akce – zpravidla bývá většinou zboží
předražené, aby vzbudilo v potenciálních zákaznících v akci
výraznou slevu.
- Pultový prodej (prodavačka zváží a zabalí zákaznikovi vybrané
uzeniny) bývá zpravidla levnější, než balené – jedním z faktorů
zřejmě je uvedená trvanlivost k okamžité spotřebě, větší objem
objednaného „čerstvého“ masa.
- Nejdůležitější údaj kromě počtu éček (né všechna jsou zdraví
ohrožující v nízkém množství) je podíl masa – čím vyšší, tím
zpravidla vyšší cena, pokud není zrovna v akci.
Doplňuji:
- Maloobchodní cena se vytváří v průběhu celého řetězce od výrobce,
přes dodavatele, až po obchod (neustále se přidávají marže, nebo
umělého zdražování managementem obchodu na úkor preferovanému méně
prodávanému výrobku).
Jako zákazník se můžete blíže dotazovat na vysoké ceny/kvality
výrobku přímo managementu, příp. nakoupit u levnější konkurence. Nebo
mlčky nerozvážně kupovat, co je ještě k mání.. Rozhodnutí je
na Vás!