Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.listopad 11:00

To platí pouze pokud nabíjíte akumulátor v autě a nejsou odpojené kabely. Dělá se to i při při pomocném startování. Je to kvůli diodám v alternátoru a aby nevznikla jiskra při připojování kabelů. Za určitých podmínek
hrozí výbuch.

Pokud je akumulátor odpojený je to jedno.
Jemu samotnému je to jedno. Je třeba ale dodržovat že v okamžiku připojování je nabíječka vypnutá.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.listopad 11:55

To platí pouze pokud nabíjíte akumulátor v autě a nejsou odpojené kabely. Dělá se to i při při pomocném startování. Je to kvůli diodám v alternátoru a aby nevznikla jiskra při připojování kabelů. Za určitých podmínek
hrozí výbuch.

Pokud je akumulátor odpojený je to jedno.
Jemu samotnému je to jedno. Je třeba ale dodržovat že v okamžiku připojování je nabíječka vypnutá.
Doplňuji:
Toto pravidlo je třeba dodržovat hlavně při pomocném startování z jiné baterie, kdy se to připojuje na připojenou slabou baterii.
Po připojení dobré AKU na slabý AKU začne téct do slabého AKU velký proud z dobrého AKU. AKU je schopný dodat i 100 A proud a to by ta slabá baterka mohla vybuchnout a člověka poleptat kyselinou.

Proto se nejdříve připojuje kabel na + pól AKU a – pól se připojuje na karoserii ( aby člověk nebyl u baterie). Ty póly nemusí platit, záleží jaký je pól na kostře auta. To pravidlo nejdříve na AKU a druhý fous na karosérii platí ale vždy.

U nabíjení to ale není kritické, tam se toho není třeba tolik bát. Tam je proud omezený schopností nabíječky.