Odpověděl/a – 14.listopad 11:00
To platí pouze pokud nabíjíte akumulátor v autě a nejsou odpojené
kabely. Dělá se to i při při pomocném startování. Je to kvůli diodám
v alternátoru a aby nevznikla jiskra při připojování kabelů. Za
určitých podmínek
hrozí výbuch.
Pokud je akumulátor odpojený je to jedno.
Jemu samotnému je to jedno. Je třeba ale dodržovat že v okamžiku
připojování je nabíječka vypnutá.
Odpověděl/a – 14.listopad 11:55
To platí pouze pokud nabíjíte akumulátor v autě a nejsou odpojené
kabely. Dělá se to i při při pomocném startování. Je to kvůli diodám
v alternátoru a aby nevznikla jiskra při připojování kabelů. Za
určitých podmínek
hrozí výbuch.
Pokud je akumulátor odpojený je to jedno.
Jemu samotnému je to jedno. Je třeba ale dodržovat že v okamžiku
připojování je nabíječka vypnutá.
Doplňuji:
Toto pravidlo je třeba dodržovat hlavně při pomocném startování z jiné
baterie, kdy se to připojuje na připojenou slabou baterii.
Po připojení dobré AKU na slabý AKU začne téct do slabého AKU velký
proud z dobrého AKU. AKU je schopný dodat i 100 A proud a to by ta slabá
baterka mohla vybuchnout a člověka poleptat kyselinou.
Proto se nejdříve připojuje kabel na + pól AKU a – pól se připojuje na karoserii ( aby člověk nebyl u baterie). Ty póly nemusí platit, záleží jaký je pól na kostře auta. To pravidlo nejdříve na AKU a druhý fous na karosérii platí ale vždy.
U nabíjení to ale není kritické, tam se toho není třeba tolik bát. Tam je proud omezený schopností nabíječky.