Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.srpen 12:40

Z právního hlediska se jedná o uzavřenou kupní smlouvu, a ten, kdo ji svévolně zmařil má povinnost nahradit druhé straně vzniklé škody.

Ale to je jen teorie, v praxi se vymáhání takových částek nevyplatí. E-shopům se takhle vrací prý kolem 10% zásilek, oni s těmahle ztrátama počítají a mají je započtené do režie. Doporučuju postupovat stejně.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.srpen 13:48

Z právního hlediska se jedná o uzavřenou kupní smlouvu, a ten, kdo ji svévolně zmařil má povinnost nahradit druhé straně vzniklé škody.

Ale to je jen teorie, v praxi se vymáhání takových částek nevyplatí. E-shopům se takhle vrací prý kolem 10% zásilek, oni s těmahle ztrátama počítají a mají je započtené do režie. Doporučuju postupovat stejně.
Doplňuji:
Tak něco jiného je převzít zboží a nezaplatit a něco jiného je nepřevzít a nezaplatit.

Dá se říct, že do okamžiku převzetí zboží nese rizika prodávající – když se to třeba cestou poškodí, tak je to taky riziko prodejce (který to pak eventuálně musí řešit s dopravcem).