Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.červen 20:56

Meziplyn se dříve používal u nákladních aut i osobních aut.
Bylo třeba srovnat otáčky převodovky a motoru při přeřazování, zejména směrem dolů.
Aby se zrovnaly zuby na ozubení v převodovce a při zasouvání nedocházelo k brždění jednoho ozubeného kola o druhé.
Pěkně to rachotilo.

Později se to nahradilo synchronizací převodovky a kola se před tím než došlo k zasouvání zubů do sebe účinkem synchronů na jednotlivých rychlostních stupních zastavila a teprve potom došlo k zasunutí příslušných ozubených kol do sebe.
Od zavedení synchronizovaných převodovek to není nutné dělat. O čemž svědčí to že mnozí ani neví co to je.

Přeřazování potom vypadalo takto.

  1. sešlápnutí spojky a vyřazení do neutrálu
  2. puštění spojky a mžikové přidání plynu ( zde dochází k tomu srovnání otáček těch ozubených kol)
  3. sešlápnutí spojky a zařazení příslušné rychlosti
  4. puštění spojky a jízda

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.červen 21:08

Meziplyn se dříve používal u nákladních aut i osobních aut.
Bylo třeba srovnat otáčky převodovky a motoru při přeřazování, zejména směrem dolů.
Aby se zrovnaly zuby na ozubení v převodovce a při zasouvání nedocházelo k brždění jednoho ozubeného kola o druhé.
Pěkně to rachotilo.

Později se to nahradilo synchronizací převodovky a kola se před tím než došlo k zasouvání zubů do sebe účinkem synchronů na jednotlivých rychlostních stupních zastavila a teprve potom došlo k zasunutí příslušných ozubených kol do sebe.
Od zavedení synchronizovaných převodovek to není nutné dělat. O čemž svědčí to že mnozí ani neví co to je.

Přeřazování potom vypadalo takto.

  1. sešlápnutí spojky a vyřazení do neutrálu
  2. puštění spojky a mžikové přidání plynu ( zde dochází k tomu srovnání otáček těch ozubených kol)
  3. sešlápnutí spojky a zařazení příslušné rychlosti
  4. puštění spojky a jízda

Doplňuji:
Pokud to někdo používá i dnes tak si pouze hraje na závodníka, ale nic tím nezkazí.