Odpověděl/a – 7.červen 20:56
Meziplyn se dříve používal u nákladních aut i osobních aut.
Bylo třeba srovnat otáčky převodovky a motoru při přeřazování, zejména
směrem dolů.
Aby se zrovnaly zuby na ozubení v převodovce a při zasouvání nedocházelo
k brždění jednoho ozubeného kola o druhé.
Pěkně to rachotilo.
Později se to nahradilo synchronizací převodovky a kola se před tím než
došlo k zasouvání zubů do sebe účinkem synchronů na jednotlivých
rychlostních stupních zastavila a teprve potom došlo k zasunutí
příslušných ozubených kol do sebe.
Od zavedení synchronizovaných převodovek to není nutné dělat. O čemž
svědčí to že mnozí ani neví co to je.
Přeřazování potom vypadalo takto.
Odpověděl/a – 7.červen 21:08
Meziplyn se dříve používal u nákladních aut i osobních aut.
Bylo třeba srovnat otáčky převodovky a motoru při přeřazování, zejména
směrem dolů.
Aby se zrovnaly zuby na ozubení v převodovce a při zasouvání nedocházelo
k brždění jednoho ozubeného kola o druhé.
Pěkně to rachotilo.
Později se to nahradilo synchronizací převodovky a kola se před tím než
došlo k zasouvání zubů do sebe účinkem synchronů na jednotlivých
rychlostních stupních zastavila a teprve potom došlo k zasunutí
příslušných ozubených kol do sebe.
Od zavedení synchronizovaných převodovek to není nutné dělat. O čemž
svědčí to že mnozí ani neví co to je.
Přeřazování potom vypadalo takto.
Doplňuji:
Pokud to někdo používá i dnes tak si pouze hraje na závodníka, ale nic
tím nezkazí.