Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.leden 15:36

Tak běžný dopravky lítaj ve výšce kolem 10 km, něco výš, něco níž. Obecně platí, že menší letadla se drží níž, větší můžou výš. Záleží to na spoustě věcí, na konstrukci a na vybavení – letadlo ve vyšší vrstvě atmosféry musí vydržet větší rozdíl tlaků, takže musí mít odolnější konstrukci (pokud se nepletu). Stejně tak nízko lítávají vrtulníky. Sportovní letadla taky.
Docela zajímavý věci se dají najít tady… http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Pra­vidla_l%C3%A9t­%C3%A1n%C3%AD
A anglickej článek přímo o letovejch hladinách: http://en.wiki­pedia.org/wiki/Flig­ht_level
A co se přímo vrstvy atmosféry týče, tak většinou to je ta nejnižší – troposféra, na většině míst Země by měla zasahovat do nějakých minimálně 10 km (http://cs.wiki­pedia.org/wiki/At­mosf%C3%A9ra_Ze­m%C4%9B), takže do výšek s nejživějším leteckým provozem.
Super otázka. Kdybych ještě něco vypátrala, hodím to do diskuse :o)

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.leden 18:58

Tak běžný dopravky lítaj ve výšce kolem 10 km, něco výš, něco níž. Obecně platí, že menší letadla se drží níž, větší můžou výš. Záleží to na spoustě věcí, na konstrukci a na vybavení – letadlo ve vyšší vrstvě atmosféry musí vydržet větší rozdíl tlaků, takže musí mít odolnější konstrukci (pokud se nepletu). Stejně tak nízko lítávají vrtulníky. Sportovní letadla taky.
Docela zajímavý věci se dají najít tady… http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Pra­vidla_l%C3%A9t­%C3%A1n%C3%AD
A anglickej článek přímo o letovejch hladinách: http://en.wiki­pedia.org/wiki/Flig­ht_level
A co se přímo vrstvy atmosféry týče, tak většinou to je ta nejnižší – troposféra, na většině míst Země by měla zasahovat do nějakých minimálně 10 km (http://cs.wiki­pedia.org/wiki/At­mosf%C3%A9ra_Ze­m%C4%9B), takže do výšek s nejživějším leteckým provozem.
Super otázka. Kdybych ještě něco vypátrala, hodím to do diskuse :o)
Doplňuji:
PS: Zapomněla jsem na stíhačky.. ty podle všeho můžou do různejch výšek, aspoň ty moderní. Můžou se držet při zemi, ale podle rozhovoru s pilotem může takovej Gripen klidně do 15 km i výš, ale není prý důvod – http://zpravy­.idnes.cz/odpo­vedi.asp?t=mi­kulenka2
Asi bych řekla,že stíhačka si může dovolit jít nejvýš. Mají perfektní konstrukci a jsou stavěné na kdovíjaké kumprštyky a manévrování s výškou, takže změny tlaků by neměly být problém. A už jen ta „maličkost“, že je tam pilot sám a neriskuje životy dalších desítek lidí, jako v dopraváku, asi hraje roli…